وزارت صنعت، معدن و تجارت با تفکیک اتحادیه کسبوکارهای مجازی به دو اتحادیه مجزا موافقت کرد
وزارت صنعت و معدن و تجارت اتحادیه کسبوکارهای مجازی را به ۲ اتحادیه کسب و کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی خدماتی تفکیک کرد.
با توجه به سیاستهای وزرات صنعت، معدن و تجارت، مبنی بر تولیت تمام فعالیتهای مربوط به یک دفتر رشته تخصصی توسط همان دفتر و اظهارنظرهای کارشناسی که در این خصوص صورت گرفته، اعلام شد که اتحادیه کشوری کسبوکار مجازی، شامل کسب و کارهایی با ۲ فعالیت عمده توزیعی و خدماتی است.
آنطور که خبرگزاری ایرنا گزارش داده تجمیع تمام فعالیتهای گوناگون کسبوکار مجازی در یک اتحادیه از ابتدا به علت کمبود اعضا اتفاق افتاد اما با رشد تعداد فعالان این عرصه در سالهای اخیر، نارضایتی در خصوص انجام وظایف این اتحادیه و تخلف اعضا رخ داد.
-
شمش طلا ۲۴ عیار سین سان مدل برج آزادی SN1000
۵۰,۵۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
شلوارک ورزشی مردانه تکنیک+۰۷ مدل SH-111-SO-FI
۳۸۸,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
هندزفری طرح فانتزی گربه بازیگوش مدل Keeka Sweet Cat به همراه کیف هندزفری
۲۲۷,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
پایه نگهدارنده و شارژر بی سیم گوشی موبایل مومکس مدل cm8
خرید محصول -
ساعت هوشمند نوا پلاس مدل v9
خرید محصول -
ساعت مچی عقربه ای مردانه آکوآ تایم مدل ۵۰۲۱۱۰۴
خرید محصول -
ساعت هوشمند مدل ۲۰۳۰ s11
خرید محصول -
اسپیکر فنتک مدل GS203 BEAT
۳۷۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
بههمیندلیل، درخواست پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسبوکارهای مجازی به ۲ اتحادیه از سوی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.
در دو ماه گذشته به روند مدیریت اتحادیه کسبوکارهای مجازی چه از سمت کسبوکارهای نوپا و چه از سمت برخی اعضای این اتحادیه انتقادهایی گوناگونی مطرح شد. این انتقادات همزمان با اعلام زمان انتخابات دومین دور از اعضای هیات مدیره این اتحادیه هم به اوج خود رسید.
برای نمونه فرشاد وکیلزاده، عضو هیات مدیره این اتحادیه چندی پیش در گفتوگو با پاورتل از پیچیدگیهای کار هیئت مدیره فعلی و تخلفاتی که سال گذشته در هیئت مدیره اتفاق افتاده گفت و اعلام کرد که دلیل اطلاعرسانی ضعیف و بیسروصدای اتحادیه برای تبلیغات انتخاباتش به این خاطر است که این انتخابات مهندسی شده است. او ادعا میکند که افرادی که در هیئت مدیره فعلی هستند از بعضی ارتباطاتشان استفاده کردهاند تا دوباره بتوانند در ریاست هیئت مدیره فعلی نیز باقی بمانند.
در همین زمینه مدیرعامل تپسی هم در یک رشته توییت اعلام کرد که در ۵ سال گذشته اتحادیه کسبوکارهای مجازی فقط بهدنبال افزایش قدرت خود بوده است. همچنین منشیپور اخیراً در یک نشست خبری نیز گفته بود که اتحادیهی کسبوکارهای مجازی تنها منافع شرکتهای دو هولدینگ کشور را در نظر گرفته و ادامهی این روند احتمالاً منجر به انحلال اتحادیه و ایجاد مشکلات بزرگ خواهد شد. حالا به نظر میرسد با این تصمیم جدید وزارت صمت پیشبینیها در زمینه تفکیک اتحادیه کسبوکارهای مجازی به دو اتحادیه درست از آب درامده است.
اتحادیه کسبوکارهای مجازی در حالی از طرف وزارت صمت تفکیک شده است که ۱۹ اردیبهشت ماه قرار است بعد از ماهها تأخیر، انتخابات هیات مدیره آن برگزار شود.