به دنبال برنامه تعدیل نیرو شرکتهای بزرگ، حالا گفته میشود یاهو نیز میخواهد ۱۷۰۰ نفر از پرسنل خود یعنی بیش از ۲۰ درصد و دیزنی نیز ۷۰۰۰ نفر از کارمندان خود را از کار بیکار میکنند.
یاهو و دیزنی اولین شرکتهایی نیستند که استراتژی تعدیل نیرو را در مجموعه خود پیاده سازی میکنند. توییتر شرکت مادر متا، آمازون، گوگل و مایکروسافت نیز چنین برنامههایی را دنبال کردهاند. رکود اقتصادی و کاهش فروش شرکتها باعث شده، بسیاری از شرکتهای بزرگ فناوری برای کنترل هزینهها دست به تعدیل نیرو بزنند.
-
لنت ترمز جلو لنت پارس مدل pl23873 مناسب برای تیبا
اطلاعات بیشتر -
شارژر فندکی فیلیپس مدل DLP-2520U به همراه کابل تبدیل USB-C
خرید محصول -
کارت حافظه microSDXC مدل Ultra A1 کلاس ۱۰ استاندارد UHS-I سرعت ۱۰۰MBps ظرفیت ۶۴ گیگابایت به همراه آداپتور SD
خرید محصول -
ریموت کنترل هارمونی مدل Ultimate One
خرید محصول -
ساک دستی گابل مدل Kiba 122012
۱,۴۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ باسئوس مدل CATLSW-02 طول ۱ متر
خرید محصول -
مبدل برق خودرو پرشین اینورتر مدل ۲۰۰۰
اطلاعات بیشتر -
عینک آفتابی زنانه پلیس مدل spld34 0xay
خرید محصول
«رابرت ایگر»، مدیرعامل دیزنی میگوید که این شرکت به عنوان بخشی از برنامه تحول خود میخواهد ۷۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کند. شرکت یاهو نیز قرار است برای صرفه جویی در هزینهها، ۱۷۰۰ نفر از کارمندان خود را تعدیل کند. از این تعداد ظاهراً ۱۰۰۰ نفر اوایل هفته آینده بیکار میشوند.
گفتنی است که شرکت دیزنی ۲۲۰ هزار کارمند دارد که ۱۶۶ هزار نفر آنها در ایالات متحده و ۵۴ هزار نفر در سطح بینالمللی فعالیت میکنند. مدیرعامل دیزنی میگوید که بخشهای مختلف کار را مورد بررسی قرار داده و محتوای عمومی و کسب و کار استریم را ارزیابی کرده است. گزارشهای مالی نشان میدهد که در برخی بخشها این شرکت عملکرد خوبی نداشته است و حالا این شرکت تصمیم گرفته برای کنترل هزینهها، تعدادی از نیروهای کار خود را اخراج کند.
یاهو نیز همانطور که گفته شد حدود ۲۰ درصد از نیروی کار خود یا تقریباً ۱۷۰۰ نفر را اخراج میکند. به نظر میرسد ۱۰۰۰ نفر قرار است طی روزهای آینده کار خود را از دست بدهند و یاهو به سرعت تصمیم خود را اجرایی سازی میکند.
تعدادی از نیروهایی که قرار است اخراج شوند، کارمندان بخش فناوری تبلیغات تجاری هستند. یاهو استراتژیهایی را دنبال کرده که حالا میگوید این موارد سودآور نیستند و حالا میخواهد تغییر رویه دهد.