«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیتهای خود استفاده نمیکند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان «عاشق دنیای واقعی هستند».
اسنپ از واژه «متاورس» استفاده نمیکند
اشپیگل در مصاحبه خود با گاردین توضیح میدهد، شرکت Snap که بیشتر به دلیل اپلیکیشن اسنپچت شناخته میشود، بیشتر روی ساخت ابزارهای واقعیت افزوده تمرکز دارد تا ساخت جهانهایی کاملا مجازی. در همین رابطه، او درباره کلمه متاورس و مفهوم آن توضیح میدهد:
«دلیل اینکه ما از این کلمه استفاده نمیکنیم این است که بسیار مبهم و فرضی است. فقط کافی است از چند نفر بخواهید که آن را تعریف کنند، خواهید دید که تعریف هر کسی کاملا متفاوت است. ما اطمینان داریم که مردم دنیای واقعی را دوست دارند، آنها میخواهند به صورت حضوری با دوستان خود تعامل داشته باشند.»
از سویی دیگر اشپیگل تنها عضو شناخته از صنعت فناوری محسوب نمیشود که نسبت به متاورس ابراز شک و تردید کرده است. «فیل لیبین» بنیانگذار Evernote نیز اخیرا در سال جاری از متاورس به عنوان یک «ایده قدیمی» و «غیرمبتکرانه» یاد کرده بود.
با این وجود، روز به روز شرکتهای بیشتری به سمت متاورس کشیده میشوند. اخیرا نیسان و تویوتا از برنامههای خود برای حضور در این فضا خبر داده بودند و سامسونگ هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار روی یک استارتاپ متاورسی سرمایهگذاری کرده بود.
-

لامپ خودرو سام مدل 100W کد -H3 -Y بسته دو عددی
اطلاعات بیشتر -

هدست بلوتوث دبلیو یو دبلیو مدل R87
خرید محصول -

گردگیر کمک فنر جلو دینا پارت مدل ۱۱۲۲ مناسب برای پراید
اطلاعات بیشتر -

سوهان ناخن پاستل کد ۰۱۲
خرید محصول -

ست هدیه چرم ماکان مدل رادیس کد STrad-SHOT3t
خرید محصول -

گرم کن کلیه طب و صنعت کد ۶۳۳۰۰
خرید محصول -

میز و صندلی سفری مدل x5 مجموعه پنج عددی
۱,۹۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -

واکس کفش پنگوئن کد ۰۰۰۴ رنگ قهوه ای روشن
اطلاعات بیشتر
شاید نظر اشپیگل درباره متاورس چندان بیراه نباشد. این کلمه اصطلاحی است که از داستانهای علمی تخیلی و رمانی با نام «Snow Crash» نوشته «نیل استیونسون» آمریکایی در سال ۱۹۹۲ گرفته شده است و به فناوریهای آینده اشاره دارد که افراد با کمک آنها میتوانند از طریق هدستهای واقعیت مجازی و سایر سیستمهای مربوط به اینترنت دسترسی داشته باشند. «مارک زاکربرگ» حامی اصلی این مفهوم بوده و به همین دلیل سال گذشته، نام شرکت فیسبوک را به «متا» تغییر داد.







