گوگل در موتور جستجو و مپس خود، در حال ارائه نوعی نشان جدید به مشاغل و کسبوکارها تحت عنوان «مالک آسیایی» (Asian-owned) است. در واقع غول موتور جستجو با انجام این کار، به نوعی از کسبوکارهای آسیایی حمایت کرده و راه جدیدی را برای پیدا کردن آنها توسط کاربران در ایالات متحده ارائه میکند.
همانطور که گوگل در پست وبلاگ خود توضیح میدهد، هم اکنون کسبوکارهای ایالات متحده میتوانند ویژگی متعلق به آسیاییها را به پروفایل خود اضافه کنند. علاوه بر این، ناشرانی که از تبلیغات پشتیبانی میکنند نیز در هفتههای آینده میتوانند در مارکتپلیس نشان آسیایی را دریافت کنند.
-
کرم ژل آبرسان آمبرلا مدل Grape حجم ۲۵۰ میلی لیتر به همراه کرم ژل آبرسان حجم ۷۵ میلی لیتر
خرید محصول -
دستبند طلا ۱۸ عیار دخترانه لیردا مدل اسم روشن
۱,۵۴۷,۹۸۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive USB Type-C ظرفیت ۳۲ گیگابایت
۳۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
بند ساعت مچی مدلpa20
خرید محصول -
شارژر دیواری شیائومی مدل Note10 Lite
خرید محصول -
چراغ آویز مدل شیپوری کد ROS27
۱۷۵,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ZBook 15 G5 Mobile Workstation – D
خرید محصول -
کیف دوشی زنانه گابل مدل ۵۳۸۸۱۱ Mystery
خرید محصول
نحوه فعالسازی برچسب کسبوکارهای آسیایی گوگل
صاحبان کسبوکارها میتوانند برای دریافت اختیاری این نشان که با یک آیکون گل قرمز نمایش داده میشود، به حساب Google Business خود مراجعه کنند. سپس در بخش My Business باید وارد Business Information شد و با اسکرول کردن در پایین صفحه میتوان گزینه Identifies as Asian-owned را فعال کرد. پس از ذخیره کردن تغییرات، آیکون گل قرمز در پروفایل کسبوکار در جستجوی گوگل و مپس نمایش داده میشود.
گوگل اولین بار در سال ۲۰۱۸ دست به تغییر مشابهی زده بود و در آن زمان «کسبوکارهای تحت مدیریت زنان» را به کاربران نمایش میداد. در همان سال نیز نشان دیگری برای نمایش کسبوکارهای متعلق به بازنشستگان نظامی به جستجوها و مپس اضافه شده بود.
«لیان لوس»، مدیر محصول گوگل در ادامه این پست توضیح میدهد که برنامه Grow with Google با اتاق بازرگانی پان آسیایی آمریکا (USPAACC) برای کمک به رشد کسبوکارهای کوچک آسیایی همکاری کرده است. طبق ادعای وی، گوگل تا به امروز به بیش از ۲۰ هزار کسبوکار آسیایی کمک کرده تا مهارتهای دیجیتالی خودشان را از طریق برگزاری کارگاههایی با تمرکز بر موضوعاتی از جمله ابزارهای تجارت الکترونیک گسترش دهند.