پاورتل/ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی یک میلیون پورت دسترسی اینترنت پهن باند ثابت مبتنی بر تکنولوژی های VDSL و FTTH تا پایان سال جاری در شهرهای اصفهان و قم خبر داد.
محمدتقی شفیعی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، در این باره گفت: دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در برنامه افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده و ارائه پهن باند ثابت از سوی برخی اپراتورها با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری ها، شرکت های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در قالب برنامه زمان بندی شده در برخی استان ها آغاز شده است.
وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی گفت: در استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه های مخابراتی نصب شده است که به طور پیوسته در حال رصد شاخص های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.
-
تسبیح شاه مقصود کد ۷۶۹۴
خرید محصول -
طبق چپ امیرنیا مدل AN-0241 مناسب برای پژو ۲۰۶
اطلاعات بیشتر -
جاکلیدی مدل ۰۰۱
خرید محصول -
دستگاه تست فیوز خودرو مدل DF543
اطلاعات بیشتر -
شارژر فندکی اوریکو مدل UCI-2U
خرید محصول -
کابل شارژ USB به لایتینینگ مدل MD818ZMA طول ۱ متر
خرید محصول -
لپ تاپ ۱۳ اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Burgundy – S
خرید محصول -
باتری موبایل مدل BN-01 ظرفیت ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل نوکیا X
خرید محصول
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی افزود: گزارش های این سنجه های نصب شده از طریق سامانه نت سنج پلاس در اختیار کاربران قرار می گیرد، بر همین اساس علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می توانند با این سامانه شاخص های کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.
شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم گفت: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل از طریق بازرسی های حضوری نیز انجام می شود.
وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه ۱۹۵ در شناسایی تخلف های اپراتورها و رفع آنها موثر بوده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزار و ۴۱۱ شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که در حال حاضر ۹۰ درصد این شکایت ها بررسی و به آنها پاسخ داده شده است.