🎉 تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی! فقط تا پایان امروز! همین حالا خرید کنید 🎉

آمازون سرویس شناسایی نقص محصولات با بینایی رایانه‌ای را راه‌اندازی کرد

پاورتل/ آمازون از عرضه عمومی سرویس «Lookout for Vision» خبر داد. این سرویس ابری با استفاده از بینایی رایانه‌ای، تصاویر را تحلیل می‌کند تا بتواند نقص‌ها در محصولات تولیدی را شناسایی کند.

این سرویس که در برخی مناطق از طریق کنسول سرویس‌های وب آمازون (AWS) در دسترس است، می‌تواند یک مدل هوش مصنوعی را با تعداد کمی تصاویر مانند ۳۰ عکس پایه آموزش دهد.

اقدامات انسان در خط تولید می‌تواند حاوی خطاهای زیادی باشد که منجر به تولید محصولات ناقص و همچنین کاهش میزان تولید می‌شود. برای مثال خطاهای انسانی در تولید منجر به ضرر ۳۲۷.۶ میلیون دلاری در تولید مدارگرد اقلیمی مریخ شد. علاوه بر این، در بسیاری از خطوط تولید این خطاها می‌توانند منجر به ضرر سرسام‌آوری شوند.

آمازون با سرویس Lookout می‌خواهد با چنین مشکلاتی مقابله کند و در همین راستا از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا قادر به شناسایی مشکلات محصولات مانند رنگ اشتباه، اشکال نامناسب یا ترک‌ها باشد. این سرویس می‌تواند در یک ساعت هزاران تصویر را پردازش کند و نیازی به هیچ تعهدی برای استفاده ندارد.

Lookout for Vision پس از تحلیل داده‌ها، تصاویری که با عکس‌های پایه تفاوت دارند را گزارش می‌کند. به گفته آمازون، این سرویس به اندازه‌ای هوشمند است که دقتش در تصاویر مختلف با زوایای مختلف دوربین، نحوه قرارگیری کالا و همچنین تغییر شرایط نورپردازی در محیط کار تغییر نمی‌کند.

چندین مشتری آمازون از این سرویس استفاده می‌کنند که برای مثال می‌توان به «GE Healthcare» و «Basler» اشاره کرد. شرکت تولید مواد غذایی سوئدی «Dafgards» هم از این سرویس برای بررسی خودکار تاپینگ صحیح در پیتزاها و همبرگرها استفاده می‌کند.

آمازون به این موضوع اشاره کرده که این سرویس کاربردهای مختلفی از تاپینگ پیتزا گرفته تا کالیبره کردن دقیق قطعات یک هواپیما دارد. این کمپانی سرویس جدیدش را در اختیار تمام مشتریانش با ابعاد مختلف قرار می‌دهد و تمام صنایع می‌توانند از آن استفاده کنند و هزینه‌هایشان را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما