یک روز پس از اینکه «شریل سندبرگ» اعلام کرد که در اواخر سال جاری میلادی از متا کنار خواهد رفت، حالا این شرکت یکی دیگر از مدیران ارشد خود را به دلیل سازماندهی مجدد بخش هوش مصنوعی خود از دست میدهد.
طبق گزارشهای منتشر شده، «جروم پزنتی»، معاون بخش هوش مصنوعی متا به دلیل تغییر ساختار داخلی این شرکت، قصد دارد از سمت خود کنارهگیری کند.
همزمان با خبر کنارهگیری سندبرگ، اعلام شده بود که «مارک زاکربرگ»، به دنبال تغییر ساختار نقشهای موجود در شرکت است و حالا گفته میشود متا مانند گوگل و مایکروسافت، به دنبال این است که اطمینان پیدا کند تا فرآیندهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به طور گسترده در سراسر شرکت مورد استفاده قرار میگیرد و فقط در واحدهای تحقیقاتی آن در دسترس نباشند.
-
دستبند نقره مردانه لیردا مدل اسم نیما DCR 371
۲,۹۹۴,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل جاست موبایل مدل ShutterGrip
خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل باسئوس مدل SUYL-BWL0
خرید محصول -
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Gear S3 Frontier SM-R760 بند لاستیکی
اطلاعات بیشتر -
ضربه گیر لق کن دستگاه لاستیک درار خودرو مدل mag-91
اطلاعات بیشتر -
شارژر دیواری سونی اریکسون مدل K-750
خرید محصول -
محافظ صفحه نمایش مدل FRO-2 مناسب برای اپل واچ ۴۲ میلی متری
خرید محصول -
کابل تبدیل USB به ۳۰-پین ویژه iPad و iPod و iPhone
خرید محصول
تغییر ساختار بخش هوش مصنوعی متا
در حال حاضر، متا برای موارد مختلفی از جمله سفارشهای فیسبوک و اینستاگرام تا هدست واقعیت مجازی Oculus مورد استفاده قرار میگیرد. «اندرو باسورث»، مدیر ارشد فناوری این شرکت در پست جدیدی که سازماندهی مجدد متا را اعلام میکند، گفت که این تغییر به منظور استفاده از جدیدترین فناوری هوش مصنوعی در سراسر شرکت اعمال شده است.
همچنین تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی این شرکت، به رهبری «یان لیکان»، دانشمند ارشد هوش مصنوعی و یکی از پیشگامان اولیه در این زمینه، به Reality Labs منتقل میشود تا در بخش واقعیت مجازی/افزوده منابع بیشتری در دسترس بیش از ۱۷ هزار کارمند قرار بگیرد.
هوش مصنوعی در سختافزار آینده این شرکت که چشمانداز آنها از متاورس را تعریف میکند، نقش مهمی خواهد داشت و همچنین در کوتاه، باعث رقابت بهتر شبکههای اجتماعی آن با تیکتاک میشود.
باسورث در این پست مینویسد: «با ساختار تیمی جدید، ما هیجانزده هستیم تا کارهایی که هوش مصنوعی میتواند انجام دهد را افزایش دهیم و از آن برای ایجاد ویژگیها و محصولات جدیدی برای میلیاردها کاربر خود استفاده کنیم.»