پاورتل/ اسپاتیفای پتنتی را ثبت کرده که در آن اپلیکیشن با تحلیل صدای کاربر مواردی مثل احساسات و جنسیت را تشخیص داده و بر اساس این دادهها موزیکهای متناسب را به کاربر پیشنهاد میدهد.
اسپاتیفای طی چند ماه اخیر قابلیتهای زیادی از جمله اضافه کردن تصویر به پلیلیست یا امکان ذخیره موزیک در حافظه دستگاه را به اپلیکیشن خود اضافه کرده اما هیچکدام از آنها قابل مقایسه با این پتنت نیستند.
اسپاتیفای میگوید که از این دادههای گفتاری میتواند برای تعیین حالات عاطفی و روحی، جنسیت، سن یا لهجه کاربران استفاده کرده و بر پایه این دادهها پیشنهادات بهتر و متناسبتری را به کاربران ارائه کند. به عنوان مثال، اگر اسپاتیفای خوشحالی، ناراحتی یا عصبانیت فرد را تشخیص دهد، میتواند موزیکهایی متناسب با همین روحیه را پیشنهاد کند.
-

ماشین اصلاح فویلی آ ا گ مدل HR 5625
inf ﷼ خرید محصول -

وازلین وازلین مدل Petroleum حجم ۱۰۰ میلی لیتر
خرید محصول -

کاپشن مردانه پاتن جامه مدل ۱۱۱۰۲۱۰۰۰۳۴۳۵۳۹ شمعی رنگ سرمه ای
۱۰,۸۷۵,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -

جعبه بسته بندی مدل کفش زنانه کد Z4 بسته ۱۰۰ عددی
۸۸۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -

مچ بند هوشمند های-تک مدل HI-FT90
۴۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل Ideapad V330 – C
خرید محصول -

کرم آبرسان لورآل مدل Triple Active حجم ۵۰ میلی لیتر
خرید محصول -

دستمال سر و گردن مدل Patterned
خرید محصول
چنین قابلیتهایی طبق معمول موافقان و مخالفان خود را دارند و بعید نیست بسیاری با این تصور که اپلیکیشن به صحبتهای آنها گوش میدهد، به خاطر نگرانی از حریم خصوصی با چنین قابلیتی مخالفت ورزند. با این حال، اسپاتیفای ادعا کرده تنها هدف از تحلیل این دادهها بهبود الگوریتمهای توصیه است.
فناوری تشخیص گفتار پیش از این هم به شکلهای مختلف و توسط شرکتهای بزرگ فناوری استفاده میشد و بعید است اپل، گوگل و آمازون برای برقراری ارتباط بهتر با کاربران خود سرگرم توسعه قابلیتهایی بر پایه همین فناوری نباشند.
در نهایت نباید فراموش کرد که این ویژگی در حال حاضر تنها به عنوان پتنت ثبت شده و هیچ اشارهای به این موضوع نشده که اسپاتیفای آن را به اپلیکیشن خود اضافه میکند. با این وجود با توجه به مشکلاتی که اخیرا حول محور سیاستهای حفظ حریم خصوصی برای شرکتهای مختلف به وجود آمده، احتمالا این اتفاق در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.







