ایلان ماسک میگوید شرکتهای به خاطر فشار گروههای کنشگر خرید تبلیغات در توییتر را متوقف کردهاند و میخواهند به این پلتفرم آسیب بزنند.
با وجود این که تنها یک هفته از تکمیل قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک میگذرد، او تغییرات زیادی را در این شبکه اجتماعی به وجود آورده است. ثروتمندترین فرد جهان میگوید این شرکت در طول این یک هفته با افت چشمگیر درآمدهای خود روبرو شده، چون بسیاری از برندهای بزرگ از خرید تبلیغات در این پلتفرم صرفنظر کردهاند. البته برخی باور دارند که این ادعا صرفا برای انحراف افکار عمومی از تعدیل نیروی گسترده در این شرکت مطرح شده است.
-
کرم ژل آبرسان آمبرلا مدل Grape حجم ۲۵۰ میلی لیتر به همراه کرم ژل آبرسان حجم ۷۵ میلی لیتر
خرید محصول -
دستبند طلا ۱۸ عیار دخترانه لیردا مدل اسم روشن
۱,۵۴۷,۹۸۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive USB Type-C ظرفیت ۳۲ گیگابایت
۳۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
بند ساعت مچی مدلpa20
خرید محصول -
شارژر دیواری شیائومی مدل Note10 Lite
خرید محصول -
چراغ آویز مدل شیپوری کد ROS27
۱۷۵,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ZBook 15 G5 Mobile Workstation – D
خرید محصول -
کیف دوشی زنانه گابل مدل ۵۳۸۸۱۱ Mystery
خرید محصول
ایلان ماسک در توییتی در این باره نوشت: «توییتر با افت شدید درآمدها روبرو شده، چون گروههای کنشگر تبلیغکنندگان را تحت فشار گذاشتهاند و این در حالی است که مدیریت محتوا هیچ تغییری نکرده و ما تمام تلاش خود را کردهایم تا رضایت کنشگران را به دست بیاوریم. اوضاع فوقالعاده به هم ریخته است! سعی دارند آزادی بیان آمریکا را بدزدند.»
این اظهارنظر در شرایطی به اشتراک گذاشته شده که شرکتهایی مثل جنرال موتورز، General Mills و فولکسواگن خرید تبلیغات در این پلتفرم را متوقف کردهاند. سازمانهای مدنی از شرکتها خواستهاند که تا مشخص شدن مسیر حرکت جدید توییتر، از روانه کردن پول به سمت این کمپانی خودداری کنند. وال استریت ژورنال میگوید دو شرکت فایزر و Mondalez هم نمایش تبلیغات در این پلتفرم را لغو کردهاند.
جریان درآمدهای توییتر در معرض خطر قرار گرفته است
دیروز سازمانهای کنشگر بیشتری از جمله Anti-Defamation League، «آزادی مطبوعات» و GLAAD فشار خود را متوجه برندهای بیشتری کردند تا درباره تبلیغات در توییتر تجدیدنظر کنند. آنها نگرانند که تعدیل گسترده نیروهای این شرکت بر شیوه انتشار محتوا در این شبکه اجتماعی اثر بگذارد و سلامت انتخابات میاندورهای آمریکا را به خطر بیندازد.
با این حال، به نظر میرسد که برندها برای خرید تبلیغات بیش از همه به ثبات و ایمنی پلتفرم هدف توجه دارند. توییتر از زمان ورود ایلان ماسک با تحولات عظیمی روبرو شده و در همان روز نخست بخش مهمی از مدیران خود از جمله مدیرعاملش را از دست داده است. ولی حالا ماسک معتقد است که گروههای کنشگر سعی دارند این شرکت را دچار مشکل کرده و به مهمترین پلتفرم میزبانی از آزادی بیان آسیب وارد کنند.