بیش از ۴۰ رقیب اروپایی سرویس خرید گوگل از رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا خواستند از مقررات فناوری که به تازگی تصویب شده است، استفاده کند تا پایبندی این شرکت آمریکایی به قانون ۲۰۱۷ و فراهم کردن امکان رقابت بیشتر در صفحه جست و جوی گوگل، تضمین شود.
کمیسیون اروپا پنج سال پیش گوگل را ۲.۴ میلیارد یورو (۲.۳۳ میلیارد دلار) جریمه کرد و به این شرکت اعلام کرد قائل شدن امتیاز برای سرویس خرید خود را متوقف کند.
-
تابلو مدل برگ انجیری مجموعه ۷ عددی
خرید محصول -
تمپر و مت و لولر مدل MBSH51
۳۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
شارژ دیواری مدلep-u90 به همراه کابل micro USB ومبدل otg
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی اوریکو مدل SOUNDPLUS-C1
خرید محصول -
مچ بند هوشمند امیزفیت مدل EMA EMOLED BAND7 2022
۱,۷۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کفش مردانه مدل آکام کد A71 رنگ مشکی
خرید محصول -
نمایشگر دسته دنده دوچرخه مدل 7sp بسته ۲ عددی
۹۷,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
اسپری حالت دهنده مو وینا مدل Hair Styling حجم ۵۰۰ میلی لیتر
خرید محصول
این شرکت متعاقبا اعلام کرد در پیشنهاد فروش تبلیغات در باکس خرید که بالای صفحه جست و جو نمایش داده میشود، با سرویس خرید خود، مشابه رقیبانش برخورد خواهد کرد. اما اکنون، ۴۳ شرکت اروپایی شامل شرکت انگلیسی کلکو، گروه لوگید فرانسه، شرکت سوئدی پرایس رانر و ایدئالوی آلمان به مارگرت وستاگر، مسئول امور ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا اعلام کردند این پیشنهاد از نظر قانونی، کافی نبوده و در فروش تبلیغات، به آنها نفعی نرسانده است.
در نامه این شرکتها آمده است: کمیسیون اروپا باید با حذف واحد خرید گوگل که اجازه رقابت نمیدهد اما باعث بالاتر رفتن قیمتها و انتخاب کمتر برای مصرف کنندگان و انتقال غیرمنصفانه حاشیه سود از فروشندگان و سرویسهای مقایسه خرید به گوگل میشود، فضای نتایج جستوجوی کلی برای خدمات دهندگان مرتبط را بازگشایی کند.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکتها مدعی شدند مکانیزم گوگل، قانون بازارهای دیجیتال را نقض میکند. هدف از این مقررات جدید که از ماه مه سال آینده اعمال میشود، کنترل قدرت غولهای فناوری است.