🎉 تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی! فقط تا پایان امروز! همین حالا خرید کنید 🎉

اپل برای رقابت با سرویس جستجوی گوگل چهار سال زمان احتیاج دارد

به گزارش وب‌سایت Pocket-lint، اپل برای اینکه بتواند با سرویس جست‌و‌جوی گوگل (سرچ) رقابت کند حداقل به ۴ سال زمان نیاز دارد.

طبق گزارشاتی که به‌تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد یک سری از مهندس‌هایی که در Laserlike فعالیت می‌کردند این شرکت را ترک کرده و به گوگل بازگشته‌اند. Laserlike استارت آپی است که مهندسین گوگل آن را راه‌اندازی کرده‌اند و تمرکز آن هم روی اخبار هوش مصنوعی است. البته این استارت آپ هم اکنون چند سالی هست که زیر نظر اپل کار می‌کند تا بدین ترتیب این شرکت بتواند در زمینه‌ی هوش مصنوعی عملکردش را بهبود ببخشد. اپل حتی برای این منظور جان جیاندریا، یکی دیگر از مهندسان گوگل را هم به خدمت گرفت.

آنچه که از این موضوع می‌دانیم این است که اپل در سال ۲۰۱۸ این استارت آپ را خریداری کرد و هم‌بنیان‌گذار آن را به عنوان رهبر تیم جست‌و‌جو (سرچ) که حداقل ۲۰۰ کارمند دارد گماشت. این تیم قرار بود روی بخش‌هایی نظیر Spotlight و دستیار صوتی سیری کار کند اما حالا مشخص شده که رهبر آن بار دیگر به گوگل بازگشته تا به عنوان نائب رئیس مهندسین این شرکت فعالیت کند. یک سری دیگر از افراد هم نظیر استیون بیکر و آناند شوکلا که از بنیان‌گذاران استارت آپ یادشده به حساب می‌آیند بعد از جدایی رهبر تیم جست‌و‌جو از این تیم جدا شده و به گوگل پیوستند.

از دست دادن چنین استعدادهای قدرتمندی که می‌توانستند به اپل در راستای رسیدن به هدفی که دارد کمک کند باعث شده این شرکت آمریکایی اکنون در برنامه‌ای که داشته در موضع ضعف قرار بگیرد. به خصوص در زمانی که شایعه شده این شرکت می‌خواهد در زمینه‌ی سرویس جست‌و‌جو با گوگل رقابت کند.

اینطور که از شواهد می‌توان متوجه شد، بعید است اپل به این زودی‌ها بتواند با گوگل رقابت کند. حداقل فعلا این اتفاق رخ نمی‌دهد. به گزارش Pocket-lint و به نقل از منبعی که نام آن فاش نشده، ظاهرا اپل برای اینکه بتواند سرویسی برای رقابت با گوگل سرچ توسعه دهد و عرضه کند به حداقل ۴ سال زمان نیاز خواهد داشت. همچنین این شرکت باید بودجه‌ی تحقیقات در این زمینه را هم افزایش دهد. از طرفی به خدمت گرفتن مایکروسافت بینگ یا چیزی شبیه به این هم می‌تواند به اپل در رسیدن به چیزی که می‌خواهد کمک کند.

از اینکه اپل چرا می‌خواهد با گوگل رقابت کند و هدفش دقیقا چیست اطلاعی نداریم اما می‌دانیم گوگل هر سال ۱۲ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا در گوشی‌های آیفون سراسر جهان سرویس سرچ آن به عنوان سرویس پیش‌فرض در گوشی فعال باشد. به احتمال زیاد اپل می‌خواهد با راه‌اندازی سرویسی مشابه، خودش از این فرصت برای درآمدزایی استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما