سخت افزار/ در اواسط تابستان اپل از شرکتی به دلیل لوگویش شکایت کرد. نام این شرکت Prepear بوده و برنامه آن در اپ استور و گوگل پلی استور برای دانلود در دسترس است. این برنامه به کاربران خود برای آمادهسازی غذا و تهیه لیست خرید کمک میکند. باوجود آنکه لوگوی این برنامه گلابی است، اپل معترض بود که این لوگو به لوگوی سیب آنها شباهت دارد. اما حالا لغو شکایت اپل از Prepear به نظر میرسد که کوپرتینوییها سرانجام تفاوت میان گلابی و سیب را تشخیص دادهاند.
Natalie Monson بنیانگذار Prepear توضیح داده است که چگونه شرکت تریلیون دلاری اپل تصمیم گرفت کمپانی کوچک آنها را به دادگاه بکشاند. او گفته است:
-
سنجاق مو زنانه میلاد کد B بسته ۴۸ عددی
۱۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کیت رنگ مو مارال مدل Fusion شماره ۶.۱۰۵ حجم ۱۰۰ میلی لیتر رنگ آبی رویال
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل ریمکس مدل RB-M56
۱,۱۹۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
پیچ ام دی اف مدل AK-16MM بسته ۵۰ عددی
۱۹,۳۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
اسپیکر خودرو مدل P-405
اطلاعات بیشتر -
هندزفری لیتو مدل LE-13
خرید محصول -
کیف زیر انداز فوروارد کد FCLT7570
۱۱۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کیسه بسته بندی مدل وکیومی ۱۶×۲۴ بسته ۵ عددی
۳۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
“اپل بر روی نماد تجاری کسب و کار کوچک ما دست گذاشت و مدعی شد که لوگوی گلابی ما بسیار شبیه به لوگوی سیب آنها است و این به برند آنها آسیب میزند. این به ما در Prepear ضربه بزرگی زد. مبارزه با آن هزینه چند هزار دلاری برای ما به همراه آورد.”
دلیل لغو شکایت اپل از Prepear
اپل در شکواییه که در دادگاه به ثبت رسانده، توضیح داده است که چگونه لوگوی گلابی آنها میتواند شبیه به لوگوی اپل باشد. اپل به طراحی مینیمالیستی میوه و برگ زاویه دار لوگوی Prepear اشاره کرده که لوگوی اپل را در ذهن انسان تداعی میکند. با این حال، این شرکت به شدت مراقب است که در دعوای حقوقی مذکور آسیبی به چهره برند خود وارد نکند. به خصوص زمانی که شرکت مادر Prepear یعنی Super Healthy Kids یک کارزار اینترنتی در اعتراض به این شکایت به راه انداخت و در مدت کوتاهی موفق به جمعآوری ۲۵۰ هزار امضا شد.
هفته گذشته اعلام شد که دادگاه بررسی شکایت اپل از Prepear برای ۳۰ روز به تعویق خواهد افتاد. ظاهراً به نظر میرسد که هر دو طرف در حال مذاکره برای حل و فصل موضوع هستند. با این حال در صورتیکه توافقی تا ۲۳ ژانویه صورت نگیرد، روند رسیدگی به پرونده ادامه پیدا خواهد کرد. پیش از فرارسیدن این زمان هم هر یک از طرفین میتوانند اعلام کنند که نیازی به انتظار نیست و روند رسیدگی از سر گرفته شود. اگر اپل و Prepear نتوانند در طول این ۲۳ روز به توافق برسند، انتظار میروند که تا مدتی طولانی درخصوص دعوی حقوقی آنها اخبار زیادی منتشر شود.