آمازون ابزار واقعیت مجازی جدیدی با نام Try-On Shoes برای کاربران iOS رونمایی کرده که به آن کاربران میتوانند کفشهایی از برندهای مختلف از جمله آدیداس و ریباک را به صورت مجازی و پیش از خرید امتحان کنند.
در این روش مبتنی بر واقعیت مجازی، کاربران میتوانند به سادگی دوربین گوشی را به سمت پاهای خود بگیرند و پس از انتخاب کفشهای موردنظر خود (بدون توجه به سایز آن)، آن را از زوایای مختلفی مشاهده کنند. آمازون در پست وبلاگ خود توضیح میدهد که در حال حاضر کاربران iOS با گوشی آیفون ۷ یا جدیدتر میتوانند از آن استفاده کنند، اما به زودی در دسترس کاربران اندروید هم قرار خواهد گرفت.
ساده کردن خرید آنلاین با قابلیت جدید آمازون
آمازون همچنین توضیح میدهد که این ابزار، تجربه خرید آنلاین را برای خریداران آسانتر و تعاملیتر میکند. قابلیت واقعیت مجازی آزمایش کفشهای مختلف، هم اکنون فقط در دسترس کاربران ایالات متحده و کانادا قرار گرفته است.
-
شارژر همراه وپو مدل PD10Q ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
خرید محصول -
آبمیوه گیری کنوود مدل JEM500SS
۵,۰۴۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لپ تاپ ۱۷ اینچی اچ پی مدل OMEN 17-AN100 – F
خرید محصول -
شارژر بی سیم انکر مدل A2511 PowerPort Qi
خرید محصول -
مجموعه ۳ عددی چمدان تاپ یورو مدل Te-p02
خرید محصول -
اسپیکر قابل حمل جی پاس مدل GMS8575
خرید محصول -
هدبند ورزشی آی تمر مدل حرف M کد ۳۰۴
۳۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
اسپیکر دسکتاپ هوتما مدل EG_109BT
۱,۲۱۲,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
«موگه اردیریک دوگان»، رئیس بخش مد آمازون درباره این ویژگی جدید توضیح میدهد:
«هدف آمازون مد ایجاد تجربیات نوآورانهای است تا خرید آنلاین را برای مشتریان آسانتر و لذتبخشتر کند. ما مشتاقانه منتظر بازخورد مشتریان خود هستیم، زیرا همچنان به افزایش تجربه و گسترش آن برای مارکها و سبکها بیشتر ادامه خواهیم داد.»
سال ۲۰۱۷ نیز، آمازون از ویژگی واقعیت افزوده دیگری برای کاربران رونمایی کرده بود تا کاربران بتوانند نحوه قرارگیری لوازم منزل را در خانه خود مشاهده کنند. سپس با همکاری شرکت تولید محصولات آرایشی فرانسوی لورئال (L’Oréal) رویکرد واقعیت مجازی آنها به کاربران اجازه داد تا انواع آرایشهای مختلف و همچنین مدلها و رنگهای مو را به صورت مجازی امتحان کنند.
آمازون تنها شرکتی نیست که با استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده، خرید آنلاین را برای کاربران سادهتر میکند. ایکهآ (Ikea) غول لوازم خانه، نایکی، لورئال و برند پوشاک و مد زارا (Zara) نیز تاکنون قابلیتهای مشابهی را برای کاربران خود ارائه کردهاند.