بر اساس تحقیقات انجام شده، وبسایت بسیاری از بیمارستانها حاوی ابزار ردیابی است که برخی اطلاعات پزشکی را به فیسبوک ارسال میکند. به گفته کارشناسان این ابزار میتواند برخی قوانین مربوط به حریم خصوصی را نقض کند.
بر اساس گزارشی که توسط وبسایت The Markup تهیه شده، ۳۳ بیمارستان از ۱۰۰ بیمارستان برتر ایالات متحده، از یک ردیاب به نام Meta Pixel» در وبسایتهای خود استفاده میکنند. با وجود این ابزار، نحوه استفاده کاربران از وبسایت مانند دکمههایی که انتخاب میکنند یا اطلاعاتی که در فرمها یادداشت میکنند، برای اهداف تبلیغاتی ردیابی میشود.
طبق این گزارش، هنگامی که بیماران از طریق وبسایت بیمارستانها اقدام به ثبت نوبت جدیدی میکنند، نام دکتر، زمان ملاقات و برخی اطلاعات جزئی دیگر مانند واکنشهای آلرژیک به داروهای خاص برای فیسبوک ارسال میشود.
-
کاغذدیواری کد DR50201
خرید محصول -
کیف ابزار رونیکس مدل RH9118
۳۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
مچ بند هوشمند مدل Zeblaze Muscle HR
خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل پاپ سوکت مدل پروانه
خرید محصول -
باتری موبایل مدل BL-5B ظرفیت ۸۵۰ میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل نوکیا ۶۱۲۰
خرید محصول -
نظم دهنده کفش کوهنوردی و سفری گرانیت اکوییپمنت مدل CKT2
خرید محصول -
بند سیلیکونی مدل Skull به همراه یک عدد کاور TPU مناسب برای اپل واچ ۴۲ میلی متری
خرید محصول -
ساعت هوشمند هاینو تکو مدل T81 mini
اطلاعات بیشتر
اقدام فیسبوک حریم خصوصی را نقض میکند
قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت یا HIPAA توضیح میدهد که بیمارستانها بدون رضایت بیمار، مجاز به اشتراکگذاری اطلاعات سلامت قابل شناسایی آنها نیستند. آنها میتوانند از دادهها ناشناس استفاده کنند یا آنها را به اشتراک بگذارند اما اطلاعات مربوط به یک آدرس IP میتواند تحت عنوان دادههای قابل شناسایی طبقهبندی شود.
«گلن کوهن»، مدیر دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد به The Markup توضیح میدهد:
«حتی اگر چیزی در ساختار قانونی وجود داشته باشد که اجازه دهد این امر قانونی باشد، انجام آن کاملا برخلاف انتظارات بیماران است که فکر میکنند قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی سلامت، در مورد آنها رعایت میشود.»
یکی از سخنگویان متا به نشریه The Markup توضیح میدهد که فیسبوک دارای فیلترهایی است که دادههای حساس ارسال شده از طریق کسبوکارهای حوزه سلامت را شناسایی و حذف میکند. مشخص نیست که دادههای ارسال شده توسط بیمارستانها نیز از طریق این فیلترها شناسایی میشود یا خیر.
در واکنش به گزارش The Markup، هفت بیمارستان ابزار Meta Pixel را از وبسایتهای خود حذف کردند.