بر اساس تحقیقات انجام شده، وبسایت بسیاری از بیمارستانها حاوی ابزار ردیابی است که برخی اطلاعات پزشکی را به فیسبوک ارسال میکند. به گفته کارشناسان این ابزار میتواند برخی قوانین مربوط به حریم خصوصی را نقض کند.
بر اساس گزارشی که توسط وبسایت The Markup تهیه شده، ۳۳ بیمارستان از ۱۰۰ بیمارستان برتر ایالات متحده، از یک ردیاب به نام Meta Pixel» در وبسایتهای خود استفاده میکنند. با وجود این ابزار، نحوه استفاده کاربران از وبسایت مانند دکمههایی که انتخاب میکنند یا اطلاعاتی که در فرمها یادداشت میکنند، برای اهداف تبلیغاتی ردیابی میشود.
طبق این گزارش، هنگامی که بیماران از طریق وبسایت بیمارستانها اقدام به ثبت نوبت جدیدی میکنند، نام دکتر، زمان ملاقات و برخی اطلاعات جزئی دیگر مانند واکنشهای آلرژیک به داروهای خاص برای فیسبوک ارسال میشود.
-
پایه لوله چوب لباسی مدل ۲.۵ بسته ۴ عددی
۲۵,۲۹۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
زنجیر دستبند مدل NOGH_06
اطلاعات بیشتر -
لامپ چراغ سکن خودرو اچ اف دی مدل 24SMD بسته دو عددی
اطلاعات بیشتر -
برچسب بدنه خودرو طرح کیوکوشین کد ۲۲
اطلاعات بیشتر -
بالن آزمایشگاهی مدل ژوژه ظرفیت ۵۰ میلی لیتر
خرید محصول -
تابلو دکوراتیو سه تکه آرتی فریم کد F033B121
خرید محصول -
اسباب بازی سگ و گربه مدل مرغ بریان
۷۳,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
پیکسل طرح باب اسفنجی و پاتریک مدل S1457
خرید محصول
اقدام فیسبوک حریم خصوصی را نقض میکند
قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت یا HIPAA توضیح میدهد که بیمارستانها بدون رضایت بیمار، مجاز به اشتراکگذاری اطلاعات سلامت قابل شناسایی آنها نیستند. آنها میتوانند از دادهها ناشناس استفاده کنند یا آنها را به اشتراک بگذارند اما اطلاعات مربوط به یک آدرس IP میتواند تحت عنوان دادههای قابل شناسایی طبقهبندی شود.
«گلن کوهن»، مدیر دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد به The Markup توضیح میدهد:
«حتی اگر چیزی در ساختار قانونی وجود داشته باشد که اجازه دهد این امر قانونی باشد، انجام آن کاملا برخلاف انتظارات بیماران است که فکر میکنند قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی سلامت، در مورد آنها رعایت میشود.»
یکی از سخنگویان متا به نشریه The Markup توضیح میدهد که فیسبوک دارای فیلترهایی است که دادههای حساس ارسال شده از طریق کسبوکارهای حوزه سلامت را شناسایی و حذف میکند. مشخص نیست که دادههای ارسال شده توسط بیمارستانها نیز از طریق این فیلترها شناسایی میشود یا خیر.
در واکنش به گزارش The Markup، هفت بیمارستان ابزار Meta Pixel را از وبسایتهای خود حذف کردند.