اسنپفود سه روز پس از هک سامانه اسنپفود و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران آن در اطلاعیهای توضیحاتی را درباره دسترسی به دیتای اسنپفود عنوان کرده است
اسنپفود سه روز پس از هک سامانه اسنپفود و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران آن در اطلاعیهای توضیحاتی را درباره دسترسی غیرمجاز به دیتای اسنپفود عنوان کرده است.
در اطلاعیه اسنپفود آمده است که در همان دقایق اول تیم امنیت اسنپفود اقدامات امنیتی لازم را آغاز و سپس با همکاری پلیس فتا، نسبت به شناسایی و رفع حفره امنیتی اقدام کردند و پس از آن گامهای جدی برای امنیت بیشتر اطلاعات کاربران برداشته است.
-
دستبند نقره مردانه لیردا مدل اسم نیما DCR 371
۲,۹۹۴,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل جاست موبایل مدل ShutterGrip
خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل باسئوس مدل SUYL-BWL0
خرید محصول -
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Gear S3 Frontier SM-R760 بند لاستیکی
اطلاعات بیشتر -
ضربه گیر لق کن دستگاه لاستیک درار خودرو مدل mag-91
اطلاعات بیشتر -
شارژر دیواری سونی اریکسون مدل K-750
خرید محصول -
محافظ صفحه نمایش مدل FRO-2 مناسب برای اپل واچ ۴۲ میلی متری
خرید محصول -
کابل تبدیل USB به ۳۰-پین ویژه iPad و iPod و iPhone
خرید محصول
در اطلاعیه اسنپفود آمده است: «همانطور که در بیانیه اولیه نیز ذکر شد، ما در اسنپفود مسئولیت این اتفاق را میپذیریم و به منظور حفاظت از اطلاعات کاربران نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. در این گزارش قصد داریم، ضمن عذرخواهی از تمامی کاربرانمان و قدردانی از همراهیشان، به منظور شفافیت بیشتر، شرحی از اقدامات انجامشده و آتی را در اختیار عموم قرار دهیم.
پس از اقدامات امنیتی اولیه، ضمن مذاکره موفقیتآمیز با گروه هکری برای جلوگیری از انتشار اطلاعات کاربران، اقدامات زیر در دستور کار قرار گرفت:
– از لحظات اولیه اطلاع از وقوع مشکل، تمامی دسترسیهای سیستمی مسدود شدند. همزمان بررسی تمامی لاگهای دسترسی در قسمتهای مختلف سامانه کلید خورد. این فرایند همچنان در حال انجام است و تا بررسی کامل تاریخچه دسترسیها و فعالیتها ادامه خواهد داشت.
– در مورد دسترسی به حسابها و اطلاعات پرداخت و سوء استفاده احتمالی باید گفت که نظر به encrypted بودن کلمههای عبور، امکان لاگین در اکانتهای کاربران وجود نخواهد داشت. با توجه به عدم امکان دسترسی به اکانت کاربری، اختلالی در مسیرهای پرداختی ایجاد نخواهد شد و امکان کلاهبرداری یا سناریوهای مشابه وجود ندارد.
– کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران نیز، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CVV2)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و مطابق مقررات بانک مرکزی، این اطلاعات در هیچ یک از پلتفرمها ذخیره نمیشود.
– آدرس CDN عکسهای الحاق شده به تیکتهای پشتیبانی بعد دسترسی غیر مجاز بسته شد.
به کاربران اطمینان میدهیم تمامی تلاش اسنپفود در راستای کشف و حل مشکل ایجاد شده و مهمتر از آن جلوگیری از وقوع دسترسیهای مشابه، حتی در کوچکترین سطح، خواهد بود.
همچنین، اقدامات زیر نیز جهت جلوگیری از بروز این اتفاق در آینده اتخاذ شده است:
– در اولین قدم، امنیت دسترسی به منابع حساس سیستم با استانداردهای جدید و سختگیرانهتر بهروز خواهد شد.
– همکاری با تیمهای مختلف جهت آزمودن استانداردهای امنیتی در لایههای مختلف به شکل جدی توسعه مییابد.
– ظرفیتهای زیرساختی پایش دسترسیها در سامانه به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.
– آگاهیسازی عمومی همکاران در بخشهای مختلف در بخش دسترسی به دادهها با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
– امکان حذف اکانت توسط کاربران در دستور کار قرار گرفت.
در اسنپفود دپارتمان امنیت با استانداردها و روشهای مختلف همواره مشغول رصد، محدودسازی و بهبود وضعیت امنیت دادهها و سایر منابع حساس سامانه است. رخدادی همچون مورد اخیر نشانگر امکان بهبود و ارتقای تمهیدات امنیتی است. همچنین دامنه فعالیتهای امنیتی سازمان در فضای جدید به بخش مهندسی اجتماعی و مراقبتهای دسترسی نیز توسعه خواهد یافت.»