یک گزارش نشان میدهد درآمد تبلیغاتی توییتر از فعالیت ۱۰ حسابی که پیشتر بهخاطر انتشار محتوای نفرتآمیز مسدود شده بودند به ۱۹ میلیون دلار میرسد.
توییتر از طریق شماری از بدنامترین کاربرانش میلیونها دلار درآمد به جیب میزند. تحقیقات جدیدی از سوی مرکز مقابلهبا نفرت دیجیتال (CCDH) تخمین میزند توییتر از طریق تنها ۱۰ حساب کاربری که پیشتر در این پلتفرم مسدود شده بودند، «سالانه تا ۱۹ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی» خواهد داشت.
بر اساس گزارش انگجت، مؤسسهی CCDH به میزان بازدید توییتهای ۱۰ حساب کاربری که پیشتر بهخاطر انتشار محتوای نفرتپراکن و تئوریهای خطرناک مسدود شده بودند، نگاه انداخته است. به دنبال تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این حسابها از حالت تعلیق خارج شدند.
-
آویز ساعت طلا ۱۸ عیار رزا مدل WTC68
inf ﷼ خرید محصول -
باتری موبایل مدل HB494590ebc با ظرفیت ۳۰۰۰میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل هوآوی honor7
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل A005 کد ۲۰۲۱
اطلاعات بیشتر -
کفش پیاده روی مدل 962Z
۲۷۵,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
شلوار مردانه اکزاترس مدل I029001031460001-031
خرید محصول -
گیفت کارت ۱,۲۵۰,۰۰۰ اعتباری مدل GTA V 1250 PC گریت شارک
خرید محصول -
اسپری خوشبو کننده بدن مردانه بیول مدل COUNT ON ME حجم ۱۵۰ میلی لیتر
inf ﷼ خرید محصول -
هدفون آی کلیور مدل HS01
۵۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
CCDH برای بررسی میزان بازدید ۱۰ حساب موردبحث، تقریبا ۱۰٬۰۰۰ توییت را در بازهی زمانی ۴۷ روزه تجزیهوتحلیل کرد. بر اساس این این بررسیها، توییتهای این ۱۰ حساب کاربری در روزهای عادی مجموعا ۵۴ میلیون بار دیده میشوند: «با اعمال این میانگین بازدید در ۳۶۵ روز، انتظار میرود که بازدید این حسابها به ۲۰ میلیارد بار برسد.»
CCDH میگوید برای تخمین درآمد تبلیغاتی این حسابها برای توییتر، سه حساب جدید ساخته و با آنها صرفا ۱۰ حساب یادشده را فالو کرده است. CCDH متوجه شد که پس از هر ۶ یا ۷ توییت، یک تبلیغ نمایش داده میشود. CCDH سپس با استفاده از دادههای شرکت تحقیقاتی Brandwatch متوجه شد که مجموع درآمد توییتر از این حسابها ۱۹ میلیون دلار است. Brandwatch میگوید بهطور میانگین هر ۱٬۰۰۰ بازدید از تبلیغات، ۶٫۴۶ دلار درآمد برای توییتر دارد.
از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، درآمد تبلیغاتی این شبکهی اجتماعی بهشدت پایین آمده است. شماری از شرکتهای تبلیغاتی بزرگ به همکاری با توییتر خاتمه دادند و گزارشی غیررسمی ادعا میکند که درآمد توییتر ۴۰ درصد کاهش یافته است.
بررسیهای CCDH نشان میدهد توییتر در حال نمایش تبلیغات مهم در کنار توییتهای پربازدید نفرتپراکن و توییتهای حاوی اطلاعات نادرست است. در یک نمونه تبلیغ مربوطبه لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) در زیر توییتی نمایش داده شد که اطلاعاتی نادرست دربارهی واکسنهای کرونا ارائه میداد.