سامسونگ با پیوستن به جبهه گوگل، علیه اپل و آی‌مسیج موضع گرفت

سامسونگ با انتشار تبلیغ ویدیویی جدید، نشان می‌دهد حباب‌های سبز و آبی می‌خواهند با هم باشند و در این بخش طرف گوگل را گرفت.
 
سامسونگ به گوگل ملحق شد تا اپل را به پذیرش سرویس ارتباطی استاندارد پیام‌رسانی RCS که گوگل از مدت‌ها قبل در پیش گرفته است، متقاعد کند.

سامسونگ با انتشار آگهی تبلیغاتی کوتاه، دو گوشی هوشمند را درحال ارسال پیام به یکدیگر نشان می‌دهد. جولیت در این تبلیغ همان آیفون است و والدین او یعنی اپل اجازه‌ی پذیرش RCS را نمی‌دهند. رومئو که نشان‌‌ از گوشی اندرویدی دارد با ابراز تأسف می‌گوید: «رنگ سبز با آن‌ها چه کرد؟ ما هم حباب هستیم.» جولیت می‌نویسد: «و به معنای واقعی کلمه همه می‌خواهند باهم باشیم.»

محصولات بخش فروشگاه

سامسونگ در ویدیو خود به‌وضوح بیان می‌کند که حباب‌های سبز و آبی می‌خواهند باهم باشند. این شرکت همچنین در آگهی خود از برچسب GetTheMessage و Help Apple استفاده کرده است؛ کمپینی که گوگل از مدتی قبل برای پذیرش RCS از طرف اپل ایجاد کرد.

گوگل از چند سال قبل سعی دارد اپل را به پذیرش RCS ترغیب کند و حتی در برخی از بزرگ‌ترین بیلبوردهای تبلیغاتی به این موضوع اشاره کرده است.

RCS یا Rich Communication Services پروتکل ارتباطی محسوب می‌شود که گوگل آن را طراحی کرده و سعی دارد اپل را به پشتیبانی از استاندارد مذکور وادار کند. به‌هرحال دستگاه‌های اپل همچنان از پروتکل قدیمی SMS استفاده می‌کنند و گوگل ادعا می‌کند غول فناوری کوپرتینویی مسئول همه‌ی مشکلات ارسال پیامک بین کاربران اندروید و آیفون است و ازجمله می‌توان به عدم رمزنگاری، نبود چت‌های گروهی، تصاویر و ویدیوهای بی‌کیفیت و حباب‌های سبزرنگ اشاره کرد.

تیم کوک مدیرعامل اپل در سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد RCS برای اپل اولویت نیست و کاربران آیفون درخواستی برای پشتیبانی از استاندارد مذکور ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *