🎉 تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی! فقط تا پایان امروز! همین حالا خرید کنید 🎉

سامسونگ تعمیر گوشی‌هایش را برای کاربران معمولی راحت‌تر می‌کند

شب گذشته سامسونگ اعلام کرد که با ارائه‌ی ابزار، قطعات و راهنماهای مورد نیاز، تعمیر گوشی‌هایش را برای کاربران معمولی راحت‌تر می‌کند. سامسونگ برای این کار با سایت iFixit همکاری می‌کند که مهم‌ترین منبع تعمیرکاران برای جزییات بدنه‌ی گوشی‌های مختلف محسوب می‌شود. باید خاطرنشان کنیم این سایت قبلا برای چنین طرح‌هایی با شرکت‌هایی مانند موتورولا همکاری کرده است. سامسونگ اعلام کرده که در حال حاضر سری گلکسی S20 و S21 و همچنین گلکسی تب S7 پلاس از این طرح جدید بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل iFixit گفته که کاربران علاقه‌مند به تعمیر گوشی‌های خود، به راهنمای کامل، ابزارها و تمام قطعات مورد نیاز دسترسی پیدا می‌کنند. در حال حاضر راهنمای تعمیر سری گلکسی S20 تکمیل شده و متخصصان این سایت در حال تکمیل راهنمای تعمیر سری S21 و گلکسی تب S7 پلاس هستند. سخنگوی سامسونگ اعلام کرده که آن‌ها قصد دارند این طرح را برای تعداد بیشتری از گوشی‌های خود ارائه کنند و این یعنی به احتمال زیاد گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی سری گلکسی A هم مشمول این طرح جدید خواهند شد. در ابتدا سامسونگ برای کاربرانی که خواستار تعمیر گوشی خود هستند، قطعات نمایشگر، پنل پشتی و پورت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.


اگرچه در بیانیه‌ی سامسونگ اشاره‌ای به باتری نشده، ولی مدیرعامل iFixit با انتشار یک توییت نوشته که در آینده، سامسونگ باتری‌های موردنیاز برای این گوشی‌ها را ارائه خواهد کرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، بیشتر کاربران برای تعویض باتری به تعمیرگاه‌های گوشی مراجعه می‌کنند و به همین خاطر امکان تعویض باتری اهمیت زیادی برای کاربران دارد.

روی هم رفته اخیرا سامسونگ توجه ویژه‌ای به افزایش عمر گوشی‌های خود نشان داده است. به عنوان مثال مدتی قبل خبر افزایش پشتیبانی نرم‌افزاری از برخی گوشی‌های این شرکت اعلام شد و حالا به لطف این طرح جدید، کاربران علاقه‌مند به انجام کارهای فنی، راحت‌تر از گذشته می‌توانند قطعات گوشی‌های خود را تعویض کنند.

گفتنی است اپل هم سال گذشته از ارائه‌ی طرح مشابهی برای تعمیر آیفون توسط کاربران معمولی خبر داد ولی این طرح هنوز عملی نشده است. بنابراین نمی‌توانیم جزئیات طرح سامسونگ را با اپل مقایسه کنیم. در دورانی که پرچم‌داران سامسونگ بیشتر از هر زمان دیگری آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کنند، ساده‌تر شدن تعمیر آن‌ها یک خبر عالی برای کاربران به حساب می‌آید و باید ببینیم آیا دیگر رقبای این شرکت مانند شیائومی و اوپو هم چنین خدماتی را برای کاربران خود ارائه خواهند داد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما