معرفی اپ – The Silent Age؛ وقتی کلید نجات دنیا در دستان شماست

درست در سال ۲۰۱۲ بود که استودیو مستقل دانمارکی House on Fire به سراغ بازی موبایلی The Silent Age رفت. عنوانی که تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های آن سال شد و به دلیل داستان فوق‌العاده‌ای که داشت، جایگاهش را در دل طرفداران پیدا کرد. همچنین امتیاز متای بازی نیز به ۸۴ رسید. عددی که برای یک بازی مستقل موبایلی فوق‌العاده بود و استودیوی House on Fire را مجبور کرد تا این بازی را برای دیگر پلتفرم‌ها نیز پورت کند.

The Silent Age یک بازی ماجراجویی با المان‌های نقش آفرینی و اشاره و کلیک است. جایی‌که بازی از شما می‌خواهد مسیر کنترل داستان بازی را برعهده بگیرید و با استفاده از تصمیماتی که پیش‌روی شما قرار می‌گیرند، پازل‌ها و معماهای بازی را حل کنید. تاکنون ۲ ایپزود از دنیای بازی The Silent Age منتشر شده که هرکدام از آن‌ها با نقدهای فوق‌العاده‌ای نیز از سوی منتقدان رو به رو شده‌اند. منتهی فراموش‌ نکنید که بازی The Silent Age عنوانی رایگان نیست و شما برای دسترسی داشتن به تمامی ایپزودها و محتوای بازی، نیاز به خرید نسخه کامل آن دارید.

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بازی The Silent Age؛ قدرت آن در داستان‌سرایی است. باور کنید یا نه، داستان این بازی یکی از بهترین خطوط داستانی است که می‌توانید در دنیای بازی‌های ویدیویی پیدایش کنید. داستان بازی ما را به اوایل دهه ۷۰ میلادی می‌برد. جایی‌که شما باید به عنوان یک سرایدار ماموریت‌های پیش‌پا افتاده‌ای را انجام دهید. منتهی از شانس بدتان باید برای رفع مشکلی در تاسیساتساختمانی که در آن‌ کار می‌کنید، به زیرزمین آن‌جا بروید.

منتهی در زیرزمین شما تصادفا با پیرمردی رو به رو خواهید شد که به شدت آسیب دیده و چندان امیدی به زنده ماندنش نیست! حالا این پیرمرد از رویدادی پساآخرالزمانی سخن می‌گوید که ممکن است نسل بشیریت را پایان دهد. اما پیرمرد قبل از مرگش دستگاهی را به شما می‌دهد که باید با استفاده از آن می‌توانید در زمان سفر کنید و پیش از رخ دادن این رویداد، جلوی آن را بگیرید.
 
بازی موبایلی The Silent Age یک عنوان کاملا آفلاین است
 
گیم‌پلی بازی نیز درست به اندازه بخش داستانی The Silent Age شاهکار طراحی شده. جایی‌که شما اصولا با یک بازی اشاره و کلیک طرف هستید که باید در آن کوئست‌های مختلف را انجام دهید و آیتم‌های متنوع را پیدا کنید. همچنین باید با استفاده از آیتم‌های بازی، اجسام مختلف را بسازید! نهایتا The Silent Age این امکان را به شما می‌دهد که با NPCهای بازی و المان‌های محیط تعامل داشته باشید و آن‌ها را بررسی کنید.

بازی موبایلی The Silent Age یک عنوان کاملا پازل محور است. عموما تمام گیم‌پلی بازی حول‌محور حل کردن پازل‌های مختلف و کنار هم گذاشتن قطعات داستانی بازی است. طراحی پازل‌ها خوب و جذاب هستند و می‌توانند تا ساعت‌ها شما را سرگرم‌ کنند. همانطور که در بخش داستانی بازی اشاره کردیم، مهم‌ترین اولویت شما ماشین زمانی است که در ابتدای بازی به دست آورده‌اید. این ماشین زمان به پروتاگونیست بازی اجازه می‌دهد که در زمان‌های مختلف سفر کند و آیتم‌های مورد نیازش را برای حل کردن پازل‌های زمان حال؛ به دست آورد.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، The Silent Age از ۲ ایپزود مختلف تشکیل شده است. برخی از پازل‌ها و خط داستانی بازی در اپیزود دوم کامل خواهند شد و شما باید ایپزود اول را بازی کرده باشید! همچنین مدام باید در زمان‌های مختلف سوئیچ کنید تا جواب سوالات خودتان را پیدا کنید. نهایتا باید گفت که گیم‌پلی بازی The Silent Age قطعا یکی از متفاوت‌ترین گیم‌پلی‌هایی است که می‌توان در دنیای بازی‌های ویدیویی پیدا کرد. گیم‌پلی که نیازمند دانش زبان انگلیسی است تا بتواند خط داستانی بازی را بهتر درک کنید.

رنگ‌ها عمده‌ترین چیزی هستند که خودشان را در گیم‌پلی و دنیای The Silent Age نشان می‌دهند. بازی گرافیکی مینیمال و ساده دارد. گرافیکی که هماهنگی فوق‌العاده‌ای را بین اتمسفر و داستان بازی پدید آورده است. همچنین گرافیک ۲ بعدی The Silent Age نیز؛ نقشی فوق‌العاده در انتقال آن حس عجیب به مخاطب داشته است. درنهایت نوبت به موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی بازی می‌رسد. جایی‌که استودیوی سازنده The Silent Age به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن داستان و گرافیک The Silent Age را به موسیقی‌متن آن پیوند زده و عنوانی شاهکار را ساخته.

توی قسمت نظرات برامون بنویسید این عنوان براتون جالب بوده یا نه؟ قبلا هم بازیش کردید یا می‌خواید الان خودتون رو به چالش بکشید و یک بازی تازه رو امتحان کنید.

نسخه اندروید مورد نیاز: ۵.۰ و بالاتر
حجم: ۲۳۵ مگابایت
 
لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *