مقایسه سری گلکسی S22 با رقبا؛ به نبرد تایتان‌ها خوش آمدید

سامسونگ درنهایت در رویداد «گلکسی آنپکد ۲۰۲۲» از خانواده گلکسی S22 شامل نسخه معمولی، پلاس و اولترا رونمایی کرد. در این مطلب عملکرد پرچمداران سامسونگ در مقابل گوشی‌های اپل، شیائومی و وان پلاس مورد بررسی قرار گرفته است.

در واقع در این مطلب مشخصات گلکسی S22 در مقابل آیفون ۱۳ و شیائومی ۱۲، مشخصات گلکسی S22 پلاس در مقابل آیفون ۱۳ پرو و شیائومی ۱۲ پرو و درنهایت گلکسی S22 اولترا با آیفون ۱۳ پرو مکس و وان پلاس ۱۰ پرو مقایسه می‌شود.

گلکسی S22‌ در مقابل آیفون ۱۳ و شیائومی ۱۲
گلکسی S22 از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. آیفون ۱۳ نیز از نظر ابعاد نمایشگر تفاوتی با گلکسی S22 ندارد و نمایشگر ۶.۱ اینچی با ۸۷.۱ درصد نسبت نمایشگر به بدنه بهره می‌برد، اما نرخ نوسازی تصویر آن ۶۰ هرتز است.

شیائومی ۱۲ نیز از نمایشگر بزرگتری نسبت به دو رقیب دیگر خود بهره می‌برد. شیائومی ۱۲ از نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با ۸۹.۲ درصد نسبت نمایشگر به بدنه معرفی شده است و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز دارد.


یکی دیگر از تفاوت‌های دو گوشی فارغ از پردازنده، ظرفیت باتری آنها است. آیفون ۱۳ از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت (۱۲.۴۱ وات ساعت) بهره می‌برد. حال آنکه گلکسی S22 از باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. در این میان شیائومی ۱۲ نیز مجهز به باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است.

گلکسی S22 پلاس در مقابل آیفون ۱۳ پرو و شیائومی ۱۲ پرو
گلکسی S22 پلاس دومین عضو سری جدید گلکسی سامسونگ است که با نمایشگر ۶.۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شود و جا دارد آن را بانسخه پرو آیفون ۱۳ و نسخه پرو شیائومی ۱۲ در بوته مقایسه قرار دهیم.


گلکسی S22‌ پلاس با نمایشگر بزرگتر از نسخه معمولی و ظرفیت بیشتر باتری می‌تواند جذابیت‌های بیشتری برای برخی کاربران داشته باشد.

گلکسی S22‌ اولترا در مقابل آیفون ۱۳ پرومکس و وان پلاس ۱۰ پرو
درنهایت نسخه اولترا یعنی قدرتمندترین عضو این سری را می‌توان با نسخه پرو مکس آخرین گوشی اپل و وان پلاس ۱۰ پرو مقایسه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *