هوش مصنوعی روزبهروز به پیشرفت حیرتانگیز خود ادامه میدهد. محققان نیز بهتازگی چهرههایی را به نمایش گذاشتهاند که هوش مصنوعی آنها را ساخته اما جزئیات و پیچیدگیهای فوقالعاده زیادی دارند. این جزئیات تا حدی طبیعی به نظر میرسد که ممکن است فکر کنید این تصاویر حتی از چهرههای واقعی انسانها واقعیترند.
دو پژوهشگر دانشگاه لنکستر دریافتهاند که یک شبکه عصبی موسوم به StyleGAN2 میتواند چهرههایی بسازد که تشخیص آنها از چهرههای واقعی غیرممکن است. در واقع، بر اساس آزمایشهایی که شرکتکنندگان انجام دادهاند، ظاهرا چهرههای ساخت هوش مصنوعی به نظر مردم واقعیتر از چهرههای حقیقی افراد بودهاند.
چهره مصنوعی
محققان که قرار است نتایج یافتههای خود را در مجله PNAS منتشر کنند، در بیانیهای میگویند: «ارزیابی ما از واقعگراییِ تصویری در چهرههای ساخت هوش مصنوعی نشان میدهد که موتورهای تولید تصویر از مرزهای نظریه دره وهمی عبور کردهاند و قادرند چهرههایی بسازند که نسبت به چهرههای واقعی غیرقابل تشخیص – و قابل اعتمادتر – هستند.»
-
لباس خواب زنانه کد T-901-10
۱۰۳,۹۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لاستیک موجگیر ایران مانرو کد ۵۴۱ مناسب برای پراید بسته دو عددی
اطلاعات بیشتر -
توییتر خودرو مدل FA-4602T
خرید محصول -
برس چوبی بزرگ حرفه ای دندانه چوبی و فلزی دلگان مدل W01-1400001 بسته ۲ عددی
inf ﷼ خرید محصول -
کفش دخترانه مدل ۴۵۶
خرید محصول -
دزدگیر خودرو استیل میت مدل GRH/RX1000 -R4
اطلاعات بیشتر -
لاک ناخن ورتوسا کد ۱۳ مجموعه ۵ عددی
خرید محصول -
شیشه شکن سفری کد cmpsagak55
خرید محصول
چهرههای ساخت هوش مصنوعی طبیعیتر به نظر رسیدند
پژوهشگران از داوطلبان خود خواستند تا بابت موثق بودن هر چهره از یک تا هفت به آن نمره بدهند و یک کمترین نمره بود. نتیجه این بود که چهرههای مصنوعی ۷ درصد بیشتر از چهرههای عادی توانستند اعتماد افراد را جلب کنند.
یافتههای این تحقیق در زمینه استفاده از فناوریهای یادگیری ماشینی در ساخت چهرههای مصنوعی پیچیدگیهای زیادی را ایجاد میکند. یکی از نگرانیهای اصلی مربوط به شبهاتی است که در پی گسترش این فناوری میتواند علیه تصاویر و ویدیوهای واقعی مطرح شود.
چهره مصنوعی
محققان میگویند: «شاید خطرناکترین بخش ماجرا این پیامد باشد که در دنیای دیجیتال بتوان هر تصویر یا ویدیویی را جعل کرد، و به این ترتیب میتوان صحت همه تصاویر و ویدیوهای ناخوشایند یا ناخواسته را زیر سوال برد.»
«سوفی جی. نایتنگیل»، از محققان این مطالعه میگوید: «اگر ریسک یک فناوری جدید بیشتر از مزایای آن باشد، آیا همچنان باید دنبالش برویم؟ آیا باید آن را توسعه دهیم؟ آیا باید آن را در جایی مثل گیتهاب آپلود کنیم تا در دسترس همه باشد؟…وقتی یک فناوری عرضه شد، دیگر نمیتوانید آن را پس بگیرید، چون مردم دانلودش کردهاند و خیلی دیر شده است.»