با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استمهال بازپرداخت وام پیامرسانهای داخلی به مدت شش ماه موافقت شد.
پیرو درخواست استمهال مجدد برخی پیامرسانهای داخلی که برای بازپرداخت وام ترجیحی خود به پستبانک با مشکل مواجه شده بودند، با دستور عیسی زارعپور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با استمهال شش ماهه بازپرداخت وام آنها موافقت شد. این اقدام در مسیر سیاستهای دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از پیامرسانهای داخلی و بهمنظور ایجاد فرصت بیشتر برای رشد این پیامرسان انجام پذیرفت.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۷، برای حمایت از زیستبوم پیامرسانهای داخلی، جلسات متعددی برای رفع موانع قانونی ناشی از واگذاری رایگان امکانات به پیامرسانهای داخلی برقرار کرد. از این رو بعد از تصویب موضوع در هیات مدیره، اختصاص پنج میلیارد تومان وام وجوه ادارهشده، ارایه ۵۰ گیگابیتبرثانیه پهنای باند داخلی برای هرکدام از پیامرسانها به صورت پلکانی ۱۰ گیگابیتی و درنظر گرفتن پنج گیگ اینترنت بهصورت پلههای یک گیگی به تصویب رسید.
-
بوش و لاستیک چراغ خطر عقب موتور سیکلت مدل H125 بسته ۴ عددی
اطلاعات بیشتر -
میز تلویزیون مدل CM4465
خرید محصول -
شارژر همراه شیائومی مدل Mi Power Bank 3 Pro ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
خرید محصول -
جارو شارژی بوش مدل BCS611P4A
۹,۰۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
گوشواره چراغ جلو موتور سیکلت پی اس آر مدل psr مجموعه دو عددی
اطلاعات بیشتر -
کاغذ دیواری مدل بتا کد ۱۱۷۸
خرید محصول -
کرم چند منظوره کلیون مدل Multipurpose Cream حجم ۳۰۰ میلی لیتر
inf ﷼ خرید محصول -
گردنبند طبی کامارو کد magnet19
خرید محصول
مرکز ملی فضای مجازی بعد از بررسی، پنج پیامرسان داخلی را در فاز اول و دو پیامرسان بومی دیگر را در فاز دوم برای حمایت به وزارت ارتباطات معرفی کرد. این پیامرسانها شامل سروش، گپ، آی گپ، بله، بیسفون، ویسپی و ایتا به وزارت ارتباطات معرفی شدند که البته هریک از پیام رسانها بنا بر مصالح و شرایط خود یک یا چند بخش از بستههای حمایتی را دریافت و از برخی دیگر صرف نظر کردهاند.
همچنین سیدابوالحسن فیروزآبادی -دبیر شورای عالی فضای مجازی- همان زمان با اشاره به فاز دوم حمایتهای ویژه از دو پیامرسان گپ و سروش پس از حمایتهایی که از پیامرسانهای منتخب شد، گفته بود: علاوه بر ارزیابی فنی، پیامرسانها را از لحاظ اجتماعی، قابل توسعه بودن و امنیت و بهطور کلی هشت پارامتر اصلی بررسی کردیم و به آنها امتیاز دادیم. پس از آن دو پیامرسان که شرایط اجتماعی بهتر، کاربران بیشتر و امنیت بالاتر داشتند و نرمافزارشان از لحاظ فنی قابل توسعه به کاربران بیشتری بود و قابلیت سرویسدهی مناسب را داشتند، پاورتل کردیم که مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.
حالا به نظر میرسد پیامرسانهای داخلی برای بازپرداخت وام ترجیحی خود با مشکل مواجه شده بودند و از این رو مهلت شش ماههای درخواست کردند که با این مهلت موافقت شده است. حال باید دید پیامرسانهای بومی در ادامه چطور میتوانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.