کابل HDMI Cable Power چیست و چه تفاوتی با HDMI معمولی دارد؟

نسخه بروز شده‌ای از استاندارد HDMI 2.1a با اضافه شدن قابلیت HDMI Cable Power معرفی شد. این قابلیت جدید امکان ساخت کابل‌های HDMI با طول بالا بدون نیاز به تغذیه جداگانه را می‌دهد. جزئیات بیشتر و تفاوت کابل HDMI Cable Power با کابل معمولی را در ادامه بخوانید.

امروزه می‌توان به راحتی یک کابل HDMI با طول ۵ متر خریداری کرد اما کابل‌های با طول بالاتر ممکن است در انتقال تصویر باکیفیت بالا دچار مشکل ناپایداری شوند. به همین دلیل کابل‌های HDMI با طول بالا در موارد زیادی دارای تراشه داخلی تقویت کننده سیگنال هستند که به تغذیه از طریق یک کانکتور جداگانه (معمولاً micro USB یا USB-C) نیاز دارد. خوشبختانه در نسخه بروز شده HDMI 2.1a این مشکل مرتفع شده است.

به لطف قابلیت HDMI Cable Power دیگر کابل‌های HDMI 2.1a اکتیو با طول بالا به کانکتور تغذیه جداگانه (شبیه تصویر بالا) نیاز ندارند و کاربر همان کانکتور معمولی را به دستگاه متصل می‌کند. با این حال درباره کابل‌های دارای قابلیت HDMI Cable Power یک محدودیت وجود دارد و دیگر نمی‌توان به دلخواه یکی از کانکتورهای دو سر کابل را به صفحه نمایش یا منبع متصل کرد.

در کابل‌های HDMI Cable Power کانکتور مخصوص منبع توسط یک برچسب مشخص شده و باید همان کانکتور به منبع تصویر متصل شود. البته منبع هم باید از قابلیت HDMI Cable Power پشتیبانی کند تا بتوان از آن استفاده کرد.

در حالی که کابل‌های HDMI استاندارد یا معمولی حداکثر قادر به تأمین شدت جریان ۵۰ میلی آمپر هستند که برای کابل‌های با طول بالا کافی نیست، کابل‌های HDMI Cable Power این محدودیت را به ۳۰۰ میلی آمپر با ولتاژ ۵ ولت می‌رسانند.

به این ترتیب کابل‌های HDMI Cable Power همانند کابل‌های معمولی و بی نیاز از کانکتور تغذیه مجزا به منبع متصل می‌شوند و قادر به انتقال سیگنال در فواصل طولانی‌تری هستند. فراموش نکنید باید منبع (برای نمونه: لپ تاپ) از قابلیت HDMI Cable Power پشتیبانی کند تا بتوانید از این کابل‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما