گوگل در موتور جستجو و مپس خود، در حال ارائه نوعی نشان جدید به مشاغل و کسبوکارها تحت عنوان «مالک آسیایی» (Asian-owned) است. در واقع غول موتور جستجو با انجام این کار، به نوعی از کسبوکارهای آسیایی حمایت کرده و راه جدیدی را برای پیدا کردن آنها توسط کاربران در ایالات متحده ارائه میکند.
همانطور که گوگل در پست وبلاگ خود توضیح میدهد، هم اکنون کسبوکارهای ایالات متحده میتوانند ویژگی متعلق به آسیاییها را به پروفایل خود اضافه کنند. علاوه بر این، ناشرانی که از تبلیغات پشتیبانی میکنند نیز در هفتههای آینده میتوانند در مارکتپلیس نشان آسیایی را دریافت کنند.
-
آویز ساعت طلا ۱۸ عیار رزا مدل WTC68
inf ﷼ خرید محصول -
باتری موبایل مدل HB494590ebc با ظرفیت ۳۰۰۰میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل هوآوی honor7
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل A005 کد ۲۰۲۱
اطلاعات بیشتر -
کفش پیاده روی مدل 962Z
۲۷۵,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
شلوار مردانه اکزاترس مدل I029001031460001-031
خرید محصول -
گیفت کارت ۱,۲۵۰,۰۰۰ اعتباری مدل GTA V 1250 PC گریت شارک
خرید محصول -
اسپری خوشبو کننده بدن مردانه بیول مدل COUNT ON ME حجم ۱۵۰ میلی لیتر
inf ﷼ خرید محصول -
هدفون آی کلیور مدل HS01
۵۵۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
نحوه فعالسازی برچسب کسبوکارهای آسیایی گوگل
صاحبان کسبوکارها میتوانند برای دریافت اختیاری این نشان که با یک آیکون گل قرمز نمایش داده میشود، به حساب Google Business خود مراجعه کنند. سپس در بخش My Business باید وارد Business Information شد و با اسکرول کردن در پایین صفحه میتوان گزینه Identifies as Asian-owned را فعال کرد. پس از ذخیره کردن تغییرات، آیکون گل قرمز در پروفایل کسبوکار در جستجوی گوگل و مپس نمایش داده میشود.
گوگل اولین بار در سال ۲۰۱۸ دست به تغییر مشابهی زده بود و در آن زمان «کسبوکارهای تحت مدیریت زنان» را به کاربران نمایش میداد. در همان سال نیز نشان دیگری برای نمایش کسبوکارهای متعلق به بازنشستگان نظامی به جستجوها و مپس اضافه شده بود.
«لیان لوس»، مدیر محصول گوگل در ادامه این پست توضیح میدهد که برنامه Grow with Google با اتاق بازرگانی پان آسیایی آمریکا (USPAACC) برای کمک به رشد کسبوکارهای کوچک آسیایی همکاری کرده است. طبق ادعای وی، گوگل تا به امروز به بیش از ۲۰ هزار کسبوکار آسیایی کمک کرده تا مهارتهای دیجیتالی خودشان را از طریق برگزاری کارگاههایی با تمرکز بر موضوعاتی از جمله ابزارهای تجارت الکترونیک گسترش دهند.