گوگل در موتور جستجو و مپس خود، در حال ارائه نوعی نشان جدید به مشاغل و کسبوکارها تحت عنوان «مالک آسیایی» (Asian-owned) است. در واقع غول موتور جستجو با انجام این کار، به نوعی از کسبوکارهای آسیایی حمایت کرده و راه جدیدی را برای پیدا کردن آنها توسط کاربران در ایالات متحده ارائه میکند.
همانطور که گوگل در پست وبلاگ خود توضیح میدهد، هم اکنون کسبوکارهای ایالات متحده میتوانند ویژگی متعلق به آسیاییها را به پروفایل خود اضافه کنند. علاوه بر این، ناشرانی که از تبلیغات پشتیبانی میکنند نیز در هفتههای آینده میتوانند در مارکتپلیس نشان آسیایی را دریافت کنند.
-
ساعت مچی عقربه ای مردانه آکوآ تایم مدل ۵۲۰۰۰۰۲
خرید محصول -
اسپری ضدبخار شیشه خودرو نانوپاور مدل A حجم ۳۰ میلی لیتر
اطلاعات بیشتر -
شلوارک ورزشی مردانه ۱۹۹۱ اس دبلیو مدل SH1939 DG
۲,۹۸۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
دستبند طلا ۱۸ عیار مردانه لیردا مدل اسم سعید ۶۷۷۷
۱,۳۲۰,۰۹۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
میز و صندلی سفری میزیمو مدل تاشو کد ۵۸۰۳
خرید محصول -
چسب واشرساز کاسپین مدل مزدا بلیستر وزن ۳۰ گرم
اطلاعات بیشتر -
میله شنا تن زیب مدل DS8851 بسته ۲ عددی
خرید محصول -
کفش پیاده روی زنانه کمل مدل 4420G
۱,۹۶۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
نحوه فعالسازی برچسب کسبوکارهای آسیایی گوگل
صاحبان کسبوکارها میتوانند برای دریافت اختیاری این نشان که با یک آیکون گل قرمز نمایش داده میشود، به حساب Google Business خود مراجعه کنند. سپس در بخش My Business باید وارد Business Information شد و با اسکرول کردن در پایین صفحه میتوان گزینه Identifies as Asian-owned را فعال کرد. پس از ذخیره کردن تغییرات، آیکون گل قرمز در پروفایل کسبوکار در جستجوی گوگل و مپس نمایش داده میشود.
گوگل اولین بار در سال ۲۰۱۸ دست به تغییر مشابهی زده بود و در آن زمان «کسبوکارهای تحت مدیریت زنان» را به کاربران نمایش میداد. در همان سال نیز نشان دیگری برای نمایش کسبوکارهای متعلق به بازنشستگان نظامی به جستجوها و مپس اضافه شده بود.
«لیان لوس»، مدیر محصول گوگل در ادامه این پست توضیح میدهد که برنامه Grow with Google با اتاق بازرگانی پان آسیایی آمریکا (USPAACC) برای کمک به رشد کسبوکارهای کوچک آسیایی همکاری کرده است. طبق ادعای وی، گوگل تا به امروز به بیش از ۲۰ هزار کسبوکار آسیایی کمک کرده تا مهارتهای دیجیتالی خودشان را از طریق برگزاری کارگاههایی با تمرکز بر موضوعاتی از جمله ابزارهای تجارت الکترونیک گسترش دهند.