براساس اعلام رسمی یوتیوب در ماه آوریل (اواسط فروردینماه تا اواسط اردیبهشتماه) حدود ۲ میلیارد کاربر از این پلتفرم بازدید کردهاند و از این تعداد، بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر ویدیوهای بخش YouTube Shorts را مشاهده کردهاند.
پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل، در سال ۲۰۲۰ پس از موفقیت و رشد بسیار زیاد تیکتاک، از یوتیوب شورتز (Shorts) رونمایی کرد که در آن ویدیوهای کوتاهتر و چند ثانیهای به کاربران نمایش داده میشوند. از آن زمان تاکنون، ویدیوهای کوتاه در سراسر یوتیوب، از جمله بخش پیشنهادات به کاربران آن نمایش داده میشود و این شرکت، ویژگیهای جدیدی را با تقلید از تیکتاک به آن اضافه کرده است. همچنین طبق گفته گوگل، تا آوریل سال جاری، ویدیوهای کوتاه روزانه ۳۰ میلیارد بازدید داشتهاند.
باید به این نکته اشاره کرد که اعداد موجود در این گزارش، به کاربرانی مربوط میشود که در یوتیوب وارد حساب خود شدهاند. بنابراین با در نظر گرفتن بینندگانی که به صورت ناشناس ویدیوهای Shorts را تماشا میکنند، تعداد کل آنها میتواند بسیار بیشتر باشد.
-
جوراب ساق کوتاه پسرانه مارول مدل مردعنکبوتی مجموعه ۷ عددی
۳,۵۰۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
هندزفری بلوتوثی مدل AirPods Pro 2nd 2023 Generation MQD83CHAA
۷۲۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
نیم بوت پسرانه لوپیلو مدل DOT
خرید محصول -
تیغه برف پاککن رویال اسپرت مدل FLAT PRO مناسب برای پژو پارس بسته ۲ عددی
اطلاعات بیشتر -
کرم آبرسان مو کامان مدل Collagen Hair Water حجم ۴۰۰ میلی لیتر
۱,۳۶۹,۰۰۰,۸۲۲,۲۹۹,۰۹۴,۷۰۸,۸۹۱,۵۶۳,۲۱۸,۶۴۲,۷۹۱,۳۰۱,۱۲۰ ﷼ خرید محصول -
هندزفری بلوتوثی مدل Airpod Pro 2 New Gen
۳۲۱,۴۵۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
بند فلزی مدل Link Bracelet مناسب برای اپل واچ ۳۸ میلی متری
خرید محصول -
فیلتر روغن خودرو آرو مدل ۵۰۷۴۳-VAF مناسب برای سوزوکی ویتارا
اطلاعات بیشتر
تلاش گوگل برای افزایش بینندگان یوتیوب Shorts
گوگل پس از معرفی Shorts، با استفاده از روشهای مختلفی تلاش کرده تا کاربران را به آن جذب کند. به عنوان مثال، سال گذشته یوتیوب اعلام کرد که ماهانه حداکثر ۱۰ هزار دلار بابت تولید ویدیوهای پرطرفدار در سرویس یوتیوب Shorts به تولیدکنندگان محتوا پاداش میدهد.
در ویدیوهای معمولی یوتیوب، معمولا قبل یا در حین پخش ویدیو، تبلیغاتی به کاربران نمایش داده میشود و سازندگان از این طریق میتوانند کسب درآمد کنند. اما ویدیوهای یوتیوب Shorts به دلیل کوتاه بودن، شامل تبلیغات نمیشوند و به همین دلیل گوگل مجبور شده تا راههای دیگری را برای کسب درآمد سازندگان از ویدیوهای کوتاه خود فراهم کند. همچنین این امر میتواند درآمد یوتیوب را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
هرچند هنوز آمار دقیقی در این رابطه منتشر نشده، اما سال گذشته در گزارشهایی پیشبینی شده بود که تیکتاک به عنوان رقیب اصلی یوتیوب Shorts در سال جاری به رکورد ۱.۵ میلیارد کاربر در ماه برسد.