یوتیوب به عنوان بخشی از رقابت خود با تیکتاک، ابزار جدیدی به اپلیکیشن iOS و اندروید خود اضافه کرده که «Edit to Shorts» نام دارد و تبدیل ویدیوهای طولانیتر کاربران به ویدیوهای کوتاه Shorts را آسانتر میکند.
با وجود این ابزار، تولیدکنندگان محتوا میتوانند تا حداکثر ۶۰ ثانیه یکی از ویدیوهای خود را انتخاب کنند و سپس کلیپ موردنظر خود را از برنامه یوتیوب در iOS یا اندروید به ویرایشگر Shorts بیاورند. سپس میتوان موارد دیگری از جمله متن، فیلترهای مختلف و همچنین محتوا موجود در گالری یا گرفته شده توسط دوربین را به آن اضافه کرد و ویدیو کوتاه جدید خود را آپلود کرد.
گوگل در پست وبلاگ خود برای معرفی ابزار جدید یوتیوب میگوید که در ویدیو کوتاه نهایی، به ویدیو اصلی لینک داده میشود تا با این وجود، این ابزار به یک ابزار تبلیغاتی ایدهآل برای سازندگان محتوا تبدیل شود. بنابراین، در صورتی که کاربران از یک ویدیو Shorts ایجاد شده با این ابزار لذت ببرند، لازم نیست برای مشاهده ویدیو اصلی آن به کانال سازنده بروند و به دنبال ویدیو کامل باشند.
برخلاف ابزارهای دیگر یوتیوب مانند Cut که به کاربران اجازه میدهد تا از پنج ثانیه یک ویدیوی طولانیتر دیگر برای ساخت ویدیو کوتاه استفاده کنند، ابزار Edit to Shorts را نمیتوان روی ویدیوهای آپلود شده توسط دیگران استفاده کرد. در واقع، این ابزار فقط برای ویدیوهایی فعال است که توسط شما آپلود شده باشند.
-
مایو زنانه مدل my-9
۱,۵۹۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
پمپ شیشه شوی خودرو مبین ترن کد 6P مناسب برای پژو ۴۰۵
اطلاعات بیشتر -
پخش کننده خودرو مکسیدر مدل VV8814BT
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل L2-E23
خرید محصول -
کفش کشتی مردانه مدل دوین
۵۹۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
سردنده مدل QU4-BRL مناسب برای کوئیک به همراه گردگیر دنده وگردگیر ترمز دستی و روکش ترمز دستی
اطلاعات بیشتر -
ساعت هوشمند سونی مدل SW2 بند برزنتی به همراه یک بند سیلیکونی
خرید محصول -
کفش پیاده روی زنانه رامیلا مدل رومانی کد ram 9
۴۹۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
در پست یوتیوب آمده است که ابزار Edit into a Short به کاربران این امکان را میدهد که «جان تازهای به محتوا کلاسیک خود ارائه کنند» و هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حالی که این ابزار و قابلیتهای آن بهطور کامل جایگزین نرمافزارهای سنتی ویرایش ویدیو برای ایجاد Shorts نخواهد شد، اما این موضوع که یوتیوب پلتفرم سریع و آسانی را در دسترس سازندگان قرار داده، قابلتوجه است.
یوتیوب از زمان راهاندازی قابلیت Shorts در سال ۲۰۲۰ تمرکز زیادی روی بهبود آن داشته است. البته این موضوع چندان جای تعجبی ندارد، زیرا پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل اخیرا اعلام کرده بود که بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر در ماه ویدیوهای کوتاه را تماشا میکنند.