🎉 تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی! فقط تا پایان امروز! همین حالا خرید کنید 🎉

از کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن رونمایی شد

پاورتل/ مدتی پیش تایید شد که دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی سونی که برای دارندگان پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد، در دست ساخت قرار دارد و حالا اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع به اشتراک گذاشته شده است.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی منتشر شده از سوی وبلاگ پلی‌استیشن، این کنترلر جدید نقش محوری در ارائه یک تجربه‌ی تکرار نشدنی ایفا می‌کند. هدف اصلی از طراحی یک کنترلر جدید این است که بازی‌بازان به سطحی جدید از غوطه‌وری دست پیدا کنند و حس القاء واقعیت مجازی به حداکثر برسد. همچنین لازم است بدانید که این کنترلر بر پایه تکامل قابلیت‌های دوال‌سنس شکل گرفته است. به عبارت دیگر سونی قصد دارد ویژگی‌های منحصر به فرد دوال‌سنس را به بازی از طریق واقعیت مجازی بیاورد.

اولین چیزی که در مورد طراحی متوجه می‌شویم این است که کنترلر دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن شکل و شمایلی منحصر به فرد دارد. طراحی دایره شکل این کنترلر باعث می‌شود که بازی‌باز بهتر بتواند کنترلر را در دست خود نگه دارد، در حالی که به طور همزمان در حرکت دستان نیز آزاد باشد. حالا دیگر هیچ محدودیتی برای حرکات دست وجود ندارد و بازی‌سازان نیز می‌توانند تجربیات متفاوتی را در زمینه‌ی گیم‌پلی به وجود آورند.

از طرفی سونی اعلام کرده است که این کنترلر با در نظر داشتن سلامت بازی‌بازان و طراحی ارگونومیک طراحی شده است و به همین دلیل می‌تواند مدت بیشتری بازی‌بازان را سرگرم کند. تیم سازنده PSVR 2 آزمایش‌های مختلفی را پیرامون این کنترلر انجام داده است تا بازی‌بازان با سایز دست مختلف بتوانند به راحتی عناوین مورد نظر خود را تجربه کنند. نتیجه‌ی تمامی این حساسیت‌ها تحول در نحوه‌ تجربه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی است.

قابلیت‌ها:
کنترلر جدید دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی پلی‌استیشن تعاملی واقعی‌تر را ارائه می‌دهد. چندین ویژگی جدید و منحصر به فرد برای این کنترلر در نظر گرفته شده است که در ادامه آن‌ها را می‌خوانید:

تریگر‌های انطباقی: هر یک از کنترلرهای چپ و راست شامل یک تریگر انطباقی می‌شود که در زمان فشردن آن تنش مورد نیاز احساس می‌شود، درست همانند دوال‌سنس. اگر شما بازی‌های پلی‌استیشن ۵ را تجربه کرده باشید، دقیقاََ متوجه هستید که از چه موضوعی صحبت می‌کنیم. توجه داشته باشید که استفاده از این ویژگی در یک کنترلر واقعیت مجازی، تنش را چندین برابر می‌کند.
بازخورد هاپتیک: کنترلرهای جدید شامل قابلیت بازخورد هاپتیک نیز خواهند شد؛ بنابراین تمامی اتفاقات تاثیرگذارتر، واقعی‌تر و پرتنش‌تر خواهند بود. شما در یک بازی مبارزه‌ای به خوبی برخورد مشت خود با دشمن را حس خواهید کرد. قابلیت‌های بصری و تجربه‌‌ی شما از دریافت صدا در یک دستگاه واقعیت مجازی باعث می‌شود که ویژگی‌های کنترلر واقعی‌تر نیز جلوه کنند.

تشخیص لمس انگشت: کنترلر می‌تواند انگشتان شما را بدون این که ناحیه‌‌های مختلف آن را لمس کنید، تشخیص دهد. این ویژگی باعث می‌شود که بازی‌باز بتواند در جریان گیم‌پلی حرکات طبیعی‌تری را به نمایش بگذارد.

ردیابی: هدست جدید حلقه‌ی مرکزی تا پایین کنترلر را ردیابی کامل می‌کند.

دکمه‌های اکشن / آنالوگ‌ها: کنترلر سمت چپ شامل یک آنالوگ، دکمه‌ی مثلث، دکمه‌ی مربع، دکمه L1 با تکسنچر گریپ، دکمه L2 و کلید “Create” می‌شود. کنترلر سمت راست شامل یک آنالوگ، دکمه ضربدر، دکمه دایره، کنترلر R1 با تکستچر گریپ، تریگر R2 و همچنین کلید تنظیمات می‌شود.

دپارتمان‌های تولید، مهندسی و همچنین تیم‌های طراحی بخش سرگرمی سونی (SIE) با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا کنترلر جدید دستگاه واقعیت مجازی نسل بعدی سونی یک پیشرفت اساسی در بازی‌های واقعیت مجازی ایجاد کند. ما در مورد این کنترلر هیجان‌زده هستیم، اما این موضوع بسیار اهمیت دارد که سازندگان به چه شکل از این کنترلر استفاده کنند. ویژگی‌های مختلفی برای استفاده وجود دارد و باید ببینیم که تیم‌های مختلف چگونه خلاقیتی را به ارمغان می‌آورند. به زودی پروتوتایپ‌های و نمونه‌ی اولیه این کنترلر در دسترس سازندگان مختلف قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما