پاورتل/ دیروز جمعه شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) اعلام کرد که از این پس، انتشار انواع خاصی از تبلیغات در این پلتفرم ممنوع می باشد. در میان عناوین اعلام شده، محتواهای تبلیغاتی حاوی ارزهای رمزنگاری شده نیز به چشم می خورد. بنابراین پس از این دیگر شاهد تبلیغات و محتوای مبتنی بر رمزارز های دیجیتال در شبکه اجتماعی تیک تاک نخواهیم بود.
طبق دستورالعمل جدید تیک تاک که از امروز لازم الاجرا شده است، کاربران این شبکه اجتماعی صرف نظر از موقعیت جغرافیایی شان، از ارسال هرگونه محتوای تبلیغاتی محصولات مالی و کریپتویی در این بستر به اشتراک گذاری ویدیو منع می شوند.
این خبر از آن جایی حائز اهمیت بسیار زیادی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی، شبکه اجتماعی تیک تاک نقش بسیار پر رنگی را تبلیغات و گسترش رمزارز دوج کوین (Doge Coin) ایفا کرد و سبب شد تا این میم کوین خیلی زود بتواند اسم خود را بر سر زبان ها بیندازد.
-
طناب ورزشی آدیداس مدل Weighted Professional Skipping Rope کد ADRP-11014
خرید محصول -
ادو پرفیوم زنانه ورسای مدل Love Song حجم ۱۰۰ میلی لیتر
۶,۹۶۴,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
سنگ نمک ماساژ مدل مستطیلی کوچک کد ۰۲
۶۴۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
چراغ قوه دستی اسمال سان مدل ZY-T235
۱,۶۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
دستبند طلا ۱۸ عیار دخترانه لیردا مدل اسم بهرخ
۸۸۲,۹۸۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
ادو پرفیوم بریکورت مدل Subversif حجم ۱۰۰ میلی لیتر
خرید محصول -
کفش روزمره زنانه مدل اسپرت کد Gy-90001
۳,۷۹۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
سوتین زنانه ماییلدا مدل my 3013-3
۶۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
به نقل از وب سایت خبری cointelegraph، سال گذشته و هم زمان با توییت های تبلیغاتی ایلان ماسک که به صورت واضح از دوج کوین حمایت می کرد، کاربران تیک تاک نیز برای جلب توجه هرچه بیشتر مردم به سمت این میم کوین، فیلم های مرتبط را به اشتراک می گذاشتند. در ماه های اخیر سایر سایت های رسانه های اجتماعی نیز میزبان بحث و گفتگوهای زیادی در زمینه بازارهای مالی بوده اند.
مشخص نیست که آیا ممنوعیت تیک تاک بر کلیه موضوعات مرتبط با محصولات مالی اعمال می شود یا فقط در مورد بحث هایی است که ماهیت تبلیغاتی دارند. لازم به یادآوری است که گوگل تبلیغات ارزهای رمزنگاری را در سال ۲۰۱۸ ممنوع کرد، هرچند در سال جاری بخشی از این ممنوعیت را منوط به شرایطی خاص، برای برخی نهادها حذف کرد.
به نظر شما تبلیغات و نشر محتوا در شبکه های اجتماعی باید دارای قوانین و فیلترهای این چنینی باشد و یا شما با آزادی کامل منتشر کردن محتوای مختلف موافق هستید؟