با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استمهال بازپرداخت وام پیامرسانهای داخلی به مدت شش ماه موافقت شد.
پیرو درخواست استمهال مجدد برخی پیامرسانهای داخلی که برای بازپرداخت وام ترجیحی خود به پستبانک با مشکل مواجه شده بودند، با دستور عیسی زارعپور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با استمهال شش ماهه بازپرداخت وام آنها موافقت شد. این اقدام در مسیر سیاستهای دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از پیامرسانهای داخلی و بهمنظور ایجاد فرصت بیشتر برای رشد این پیامرسان انجام پذیرفت.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۷، برای حمایت از زیستبوم پیامرسانهای داخلی، جلسات متعددی برای رفع موانع قانونی ناشی از واگذاری رایگان امکانات به پیامرسانهای داخلی برقرار کرد. از این رو بعد از تصویب موضوع در هیات مدیره، اختصاص پنج میلیارد تومان وام وجوه ادارهشده، ارایه ۵۰ گیگابیتبرثانیه پهنای باند داخلی برای هرکدام از پیامرسانها به صورت پلکانی ۱۰ گیگابیتی و درنظر گرفتن پنج گیگ اینترنت بهصورت پلههای یک گیگی به تصویب رسید.
-
کاغذدیواری کد DR50201
خرید محصول -
کیف ابزار رونیکس مدل RH9118
۳۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
مچ بند هوشمند مدل Zeblaze Muscle HR
خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل پاپ سوکت مدل پروانه
خرید محصول -
باتری موبایل مدل BL-5B ظرفیت ۸۵۰ میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل نوکیا ۶۱۲۰
خرید محصول -
نظم دهنده کفش کوهنوردی و سفری گرانیت اکوییپمنت مدل CKT2
خرید محصول -
بند سیلیکونی مدل Skull به همراه یک عدد کاور TPU مناسب برای اپل واچ ۴۲ میلی متری
خرید محصول -
ساعت هوشمند هاینو تکو مدل T81 mini
اطلاعات بیشتر
مرکز ملی فضای مجازی بعد از بررسی، پنج پیامرسان داخلی را در فاز اول و دو پیامرسان بومی دیگر را در فاز دوم برای حمایت به وزارت ارتباطات معرفی کرد. این پیامرسانها شامل سروش، گپ، آی گپ، بله، بیسفون، ویسپی و ایتا به وزارت ارتباطات معرفی شدند که البته هریک از پیام رسانها بنا بر مصالح و شرایط خود یک یا چند بخش از بستههای حمایتی را دریافت و از برخی دیگر صرف نظر کردهاند.
همچنین سیدابوالحسن فیروزآبادی -دبیر شورای عالی فضای مجازی- همان زمان با اشاره به فاز دوم حمایتهای ویژه از دو پیامرسان گپ و سروش پس از حمایتهایی که از پیامرسانهای منتخب شد، گفته بود: علاوه بر ارزیابی فنی، پیامرسانها را از لحاظ اجتماعی، قابل توسعه بودن و امنیت و بهطور کلی هشت پارامتر اصلی بررسی کردیم و به آنها امتیاز دادیم. پس از آن دو پیامرسان که شرایط اجتماعی بهتر، کاربران بیشتر و امنیت بالاتر داشتند و نرمافزارشان از لحاظ فنی قابل توسعه به کاربران بیشتری بود و قابلیت سرویسدهی مناسب را داشتند، پاورتل کردیم که مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.
حالا به نظر میرسد پیامرسانهای داخلی برای بازپرداخت وام ترجیحی خود با مشکل مواجه شده بودند و از این رو مهلت شش ماههای درخواست کردند که با این مهلت موافقت شده است. حال باید دید پیامرسانهای بومی در ادامه چطور میتوانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.