بر اساس جدیدترین ردهبندی ارزشمندترین برندها موسوم به Brand Finance Global 500، اپل برای دومین سال متوالی جایگاه نخست را حفظ کرد، ولی آمازون را در کمین خود میبیند. از سوی دیگر، تیک تاک به عنوان سریعترین رشد یک برند در طول یک سال معرفی شد.
طبق تازهترین گزارش Brand Finance، اپل که پارسال جایگاه نخست ارزشمندترین برند دنیا را تصاحب کرده بود، امسال توانست تخت پادشاهی را حفظ کند. برند اپل حالا ۳۵۵.۱ میلیارد دلار میارزد. این رقم نسبت به پارسال ۳۵ درصد بیشتر شده و به لحاظ ارزش یک رکورد محسوب میشود.
۵ شرکت برتر فهرست ارزشمندترین برندها
در ردههای دوم و سوم هم مشابه پارسال به ترتیب نام آمازون و گوگل دیده میشود. برند این دو شرکت به ترتیب ۳۵۰.۳ میلیارد و ۲۶۳.۴ میلیارد دلار میارزد. مایکروسافت با ۱۸۴.۲ میلیارد و والمارت با ۱۱۱.۹ میلیارد در رتبههای بعدی قرار دارند.
-
جوراب ساق کوتاه پسرانه مارول مدل مردعنکبوتی مجموعه ۷ عددی
۳,۵۰۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
هندزفری بلوتوثی مدل AirPods Pro 2nd 2023 Generation MQD83CHAA
۷۲۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
نیم بوت پسرانه لوپیلو مدل DOT
خرید محصول -
تیغه برف پاککن رویال اسپرت مدل FLAT PRO مناسب برای پژو پارس بسته ۲ عددی
اطلاعات بیشتر -
کرم آبرسان مو کامان مدل Collagen Hair Water حجم ۴۰۰ میلی لیتر
۱,۳۶۹,۰۰۰,۸۲۲,۲۹۹,۰۹۴,۷۰۸,۸۹۱,۵۶۳,۲۱۸,۶۴۲,۷۹۱,۳۰۱,۱۲۰ ﷼ خرید محصول -
هندزفری بلوتوثی مدل Airpod Pro 2 New Gen
۳۲۱,۴۵۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
بند فلزی مدل Link Bracelet مناسب برای اپل واچ ۳۸ میلی متری
خرید محصول -
فیلتر روغن خودرو آرو مدل ۵۰۷۴۳-VAF مناسب برای سوزوکی ویتارا
اطلاعات بیشتر
«دیوید هیگ»، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره Brand Finance میگوید: «اپل به لطف شهرت خوبی که در زمینه کیفیت و نوآوری دارد، دارای سطح شگفتانگیزی از وفاداری به برند است. دههها تلاش برای رساندن برند به نقطه آرمانی باعث شده اپل به یک پدیده فرهنگی تبدیل شود. به همین خاطر آنها نه تنها میتوانند در برابر رقبا بایستند، بلکه در بسیاری از بازارها قابلیت رشد دارند.»
گزارش امروز همچنین ادعا میکند که تیک تاک برای اولین بار وارد این ردهبندی شده و با سریعترین سرعت ممکن به جایگاه ۱۸ رسیده است. Brand Finance میگوید ارزش برند تیک تاک با یک رشد ۲۱۵ درصدی به ۵۹ میلیارد دلار رسیده است.
هیگ در این باره گفت: «مصرف رسانه در طول دوره همهگیری کووید-۱۹ افزایش یافته، اما نکته مهمتر تغییر برگشتناپذیری است که در شیوه مصرف رخ داده است.» این مسئله به خوبی در سرعت رشد برند تیک تاک دیده میشود و به نظر نمیرسد که این رشد به این زودیها کند شود.
گزارش امروز چیزی درباره شیوه محاسبه یا معیارهای خود اعلام نکرده است. این شرکت قبلا گفته بود که از استانداردهای بینالمللی تبعیت میکند، اما سیستمهایش بهصورت اختصاصی طراحی شدهاند.