بر اساس جدیدترین ردهبندی ارزشمندترین برندها موسوم به Brand Finance Global 500، اپل برای دومین سال متوالی جایگاه نخست را حفظ کرد، ولی آمازون را در کمین خود میبیند. از سوی دیگر، تیک تاک به عنوان سریعترین رشد یک برند در طول یک سال معرفی شد.
طبق تازهترین گزارش Brand Finance، اپل که پارسال جایگاه نخست ارزشمندترین برند دنیا را تصاحب کرده بود، امسال توانست تخت پادشاهی را حفظ کند. برند اپل حالا ۳۵۵.۱ میلیارد دلار میارزد. این رقم نسبت به پارسال ۳۵ درصد بیشتر شده و به لحاظ ارزش یک رکورد محسوب میشود.
۵ شرکت برتر فهرست ارزشمندترین برندها
در ردههای دوم و سوم هم مشابه پارسال به ترتیب نام آمازون و گوگل دیده میشود. برند این دو شرکت به ترتیب ۳۵۰.۳ میلیارد و ۲۶۳.۴ میلیارد دلار میارزد. مایکروسافت با ۱۸۴.۲ میلیارد و والمارت با ۱۱۱.۹ میلیارد در رتبههای بعدی قرار دارند.
-
کیف رودوشی زنانه چرم مشهد مدل S0769-083
خرید محصول -
مسواک ریجوی مدل Recolor با برس متوسط
خرید محصول -
گوشواره طلا ۱۸ عیار زنانه تاج مدل G542W
۶,۲۵۷,۵۷۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کلاه نوزادی کد A14 مجموعه ۴ عددی
اطلاعات بیشتر -
توپ تنیس اکولوس مدل ۸۳۸ بسته ۳ عددی
خرید محصول -
مایو زنانه مدل colorful دامن دار آستر دار کاپدار
۴۹۹,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
عینک آفتابی امریکن اوپتیکال مدل ORIGINAL PILOT pi
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تی اند جی مدل TG-605
خرید محصول
«دیوید هیگ»، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره Brand Finance میگوید: «اپل به لطف شهرت خوبی که در زمینه کیفیت و نوآوری دارد، دارای سطح شگفتانگیزی از وفاداری به برند است. دههها تلاش برای رساندن برند به نقطه آرمانی باعث شده اپل به یک پدیده فرهنگی تبدیل شود. به همین خاطر آنها نه تنها میتوانند در برابر رقبا بایستند، بلکه در بسیاری از بازارها قابلیت رشد دارند.»
گزارش امروز همچنین ادعا میکند که تیک تاک برای اولین بار وارد این ردهبندی شده و با سریعترین سرعت ممکن به جایگاه ۱۸ رسیده است. Brand Finance میگوید ارزش برند تیک تاک با یک رشد ۲۱۵ درصدی به ۵۹ میلیارد دلار رسیده است.
هیگ در این باره گفت: «مصرف رسانه در طول دوره همهگیری کووید-۱۹ افزایش یافته، اما نکته مهمتر تغییر برگشتناپذیری است که در شیوه مصرف رخ داده است.» این مسئله به خوبی در سرعت رشد برند تیک تاک دیده میشود و به نظر نمیرسد که این رشد به این زودیها کند شود.
گزارش امروز چیزی درباره شیوه محاسبه یا معیارهای خود اعلام نکرده است. این شرکت قبلا گفته بود که از استانداردهای بینالمللی تبعیت میکند، اما سیستمهایش بهصورت اختصاصی طراحی شدهاند.