متا زیرساختهای تبلیغاتیاش را برای هدف قرار دادن کاربران iOS بازسازی میکند.
اپل برای اکوسیستم خود سیاست جدیدی تعریف کرد تا اپلیکیشنهای iOS از کاربران خود درباره ردیابی توسط اشخاص و شرکتهای شخص ثالث سوال کنند و متا (فیسبوک سابق) یکی از اصلیترین شرکتهایی محسوب میشود که تحت تاثیر آن قرار گرفته است. اکنون «مارک زاکربرک»، مدیرعامل متا در گزارش درآمد سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ این شرکت اعلام کرد که به دلیل تغییرات iOS آنها نیز در حال «بازسازی» زیرساخت تبلیغاتی خود هستند.
به گفته زاکربرگ، آنها در حال بازسازی زیرساخت تبلیغات متا هستند تا این شرکت بتواند به ارائه «تبلیغات شخصی سازی شده با کیفیت بالا» به کاربران iOS ادامه دهد. او در جریان جلسه اعلام درآمد متا گفت: «با تغییرات iOS اپل و مقررات جدید در اروپا، مشخص است که دادههای کمتری برای ارائه تبلیغات شخصی در دسترس وجود دارد. بنابراین ما در حال بازسازی بسیاری از زیرساختهای تبلیغاتی خود هستیم تا بتوانیم به رشد خود ادامه دهیم و تبلیغات شخصی با کیفیتی را ارائه کنیم.»
چالشهای فعلی فیسبوک برای نمایش تبلیغات
-
دستبند نقره مردانه لیردا مدل اسم نیما DCR 371
۲,۹۹۴,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل جاست موبایل مدل ShutterGrip
خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل باسئوس مدل SUYL-BWL0
خرید محصول -
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Gear S3 Frontier SM-R760 بند لاستیکی
اطلاعات بیشتر -
ضربه گیر لق کن دستگاه لاستیک درار خودرو مدل mag-91
اطلاعات بیشتر -
شارژر دیواری سونی اریکسون مدل K-750
خرید محصول -
محافظ صفحه نمایش مدل FRO-2 مناسب برای اپل واچ ۴۲ میلی متری
خرید محصول -
کابل تبدیل USB به ۳۰-پین ویژه iPad و iPod و iPhone
خرید محصول
از زمانی که اپل سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن را در iOS پیادهسازی کرده، فیسبوک به طور آشکار اپل را مورد انتقاد خود قرار داد، زیرا درآمد این شبکه اجتماعی به شدت روی تبلیغات مبتنی بر دادههای جمع آوری شده از کاربران بستگی دارد و سیاست اپل مانع از جمعآوری دادهها توسط آن میشود. البته، این تنها چیزی نیست که زاکربرگ را نگران میکند.
هم اکنون مقامات نطارتی سراسر جهان در حال بررسی فیسبوک برای نگرانیهای حفظ حریم خصوصی کاربران آن هستند و این شرکت مجبور شده تا نحوه ارائه تبلیغات خود بر اساس دادههای کاربران را تغییر دهد. همچنین در اوایل سال جاری، قانونگذاران پارلمان اروپا به ممنوعیت نمایش محتوای مبتنی بر «اطلاعات شخصی کاربران» مانند سلامت یا مذهب توسط پلتفرمهای تبلیغات آنلاین رای داده بودند که این امر نیز کسب و کار فیسبوک را تا حد زیادی تهدید میکند.