«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیتهای خود استفاده نمیکند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان «عاشق دنیای واقعی هستند».
اسنپ از واژه «متاورس» استفاده نمیکند
اشپیگل در مصاحبه خود با گاردین توضیح میدهد، شرکت Snap که بیشتر به دلیل اپلیکیشن اسنپچت شناخته میشود، بیشتر روی ساخت ابزارهای واقعیت افزوده تمرکز دارد تا ساخت جهانهایی کاملا مجازی. در همین رابطه، او درباره کلمه متاورس و مفهوم آن توضیح میدهد:
«دلیل اینکه ما از این کلمه استفاده نمیکنیم این است که بسیار مبهم و فرضی است. فقط کافی است از چند نفر بخواهید که آن را تعریف کنند، خواهید دید که تعریف هر کسی کاملا متفاوت است. ما اطمینان داریم که مردم دنیای واقعی را دوست دارند، آنها میخواهند به صورت حضوری با دوستان خود تعامل داشته باشند.»
از سویی دیگر اشپیگل تنها عضو شناخته از صنعت فناوری محسوب نمیشود که نسبت به متاورس ابراز شک و تردید کرده است. «فیل لیبین» بنیانگذار Evernote نیز اخیرا در سال جاری از متاورس به عنوان یک «ایده قدیمی» و «غیرمبتکرانه» یاد کرده بود.
با این وجود، روز به روز شرکتهای بیشتری به سمت متاورس کشیده میشوند. اخیرا نیسان و تویوتا از برنامههای خود برای حضور در این فضا خبر داده بودند و سامسونگ هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار روی یک استارتاپ متاورسی سرمایهگذاری کرده بود.
-
صندل مردانه شیفر مدل 3001A
خرید محصول -
فلش مموری سیلیکون پاور مدل Touch T03 ظرفیت ۱۶ گیگابایت
۲۱۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل H16
خرید محصول -
انگشتر ناکسیگو طرح هری پاتر مدل RG5235
۴۲۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
هندزفری بلوتوثی هوکو مدل ES45
خرید محصول -
کفش راحتی مردانه کد ۲۰۰
۹۹۷,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
تاپ ورزشی زنانه کد ۶۵
۲۴۰,۹۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
شلوار زنانه دِرِس ایگو کد ۱۰۵۰۰۰۶
خرید محصول
شاید نظر اشپیگل درباره متاورس چندان بیراه نباشد. این کلمه اصطلاحی است که از داستانهای علمی تخیلی و رمانی با نام «Snow Crash» نوشته «نیل استیونسون» آمریکایی در سال ۱۹۹۲ گرفته شده است و به فناوریهای آینده اشاره دارد که افراد با کمک آنها میتوانند از طریق هدستهای واقعیت مجازی و سایر سیستمهای مربوط به اینترنت دسترسی داشته باشند. «مارک زاکربرگ» حامی اصلی این مفهوم بوده و به همین دلیل سال گذشته، نام شرکت فیسبوک را به «متا» تغییر داد.