کمپانی فورد با هدف کمک به رانندگان دارای محدودیت حرکتی و جسمی و همچنین رانندگان سالمندی که در شارژ کردن خودروی برقی خود دچار مشکل هستند، دست به طراحی رباتی زده که با اتصال به موبایل فرد میتواند خودروی برقی آنها را شارژ کند.
در سیستم طراحی شده توسط کمپانی فورد که هماکنون در یکی از ایستگاههای شارژ آزمایش میشود، راننده به سمت ایستگاه مخصوص حرکت میکند و با استفاده از برنامه تلفن هوشمند «FordPass» فرآیند شارژ را آغاز میکند. در این فرآیند، درب قسمت شارژ خودرو باز میشود. سپس یک بازوی رباتی از سمت ایستگاه خود را به قسمت شارژ ماشین متصل میکند. این بازوی رباتی با استفاده از یک دوربین کوچک به طور دقیق موقعیت خود را ارزیابی میکند. پس از پایان کار، بازو به سمت ایستگاه شارژ عقب رفته و جمع میشود.
فورد میگوید این شارژر ربات مراحل آزمایش اولیه خود را گذرانده است و اکنون درحال انجام آزمایش به صورت واقعی است. این ربات را میتوان در مکانهای پارک معلولان، خانههای شخصی و یا پارکینگها مورد استفاده قرار داد.
-
اسپیکر قابل حمل مدل lln-25
۹۹۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لیوان سفری لایت مای فایر مدل pack up-01
خرید محصول -
شلف رومیزی طرح گل
خرید محصول -
کابل اپتیکال مکا مدل MOC4 طول ۳ متر
۱۹۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کفش فوتسال مردانه نیترو مدل آکوآ کد ۱۰۰۴۹
۴۲۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
پلاستیک حرارتی فروزان مدل شرینگ ۱۰ طول ۱۰ متر
۴۸,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
تی شرت ورزشی زنانه بی فور ران مدل ۲۱۰۳۲۹-۵۹
۹۹۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
شارژر دیواری مدل A1720
خرید محصول
این فناوری جدید ربات علاوه بر اینکه کمک بزرگی به رانندگان معلول میکند، میتواند بهطور کلی در خودروهای برقی مورد استفاده قرار گیرد زیرا فرآیند شارژ کردن را تسهیل میبخشد. این ربات قادر است خودرو را با قدرت بیشتر و در مدت زمان کمتری نسبت به شارژرهای سنتی شارژ کند.
فورد پیشبینی میکند این فرآیند در آینده کاملا به صورت خودکار و به کمک چنین رباتهایی انجام شود.
این ربات با مشارکت دانشگاه «دورتموند» در آلمان ساخته شده است و با همکاری با شبکه شارژرهای «Ionity» برای بهبود بیشتر سیستم پیگیری خواهد شد. این فناوری همچنین میتواند در ترکیب با پارکینگ خودکار که فورد برای اولین بار در نمایشگاه خودروی مونیخ سال گذشته به نمایش گذاشت، به کار رود.
شاید آزاردهندهترین قسمت رانندگی با خودروهای برقی، شارژ کردن آن است. شارژرهای عمومی یا خراب هستند یا توان پایینی دارند. همچنین بسیاری از آنها جای پارک عجیب و غریبی دارند که قرار گرفتن در آن محل دشوار است. به علاوه خود کابلهای شارژ سنگین و دستوپا گیر هستند. این مشکلات برای رانندگان معلول و مسن – که قادر به وصل کردن برق نیستند – حادتر است.