توییتر ایلان ماسک را به عنوان عامل زیان مالی خود در فصل دوم ۲۰۲۲ معرفی کرد.
توییتر میگوید که اگر ایلان ماسک با این شرکت وارد معامله نمیشد، آنها در چند ماه اخیر درآمد بیشتری کسب میکردند. این ادعا در شرایطی در گزارش مالی فصل دوم این کمپانی مطرح شده که درآمد آنها از ۱.۱۹ میلیارد دلار در بازه زمانی مشابه پارسال به ۱.۱۸ میلیارد دلار رسیده است.
توییتر میگوید درآمد آنها از بخش تبلیغات همچنان ۲ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال بیشتر شده است. اما این شرکت همچنان باید سرعت افزایش درآمدهای تبلیغاتی خود را بالا ببرد. بهعلاوه، این کمپانی شرایط کلی اقتصاد را بر وضعیت مالی خود در سهماهه اخیر موثر میداند. با این حال، به باور مدیران توییتر، قرارداد خرید ایلان ماسک بزرگترین مشکل آنها برای رشد درآمدها بوده است.
-
تسبیح شاه مقصود کد ۷۶۹۴
خرید محصول -
طبق چپ امیرنیا مدل AN-0241 مناسب برای پژو ۲۰۶
اطلاعات بیشتر -
جاکلیدی مدل ۰۰۱
خرید محصول -
دستگاه تست فیوز خودرو مدل DF543
اطلاعات بیشتر -
شارژر فندکی اوریکو مدل UCI-2U
خرید محصول -
کابل شارژ USB به لایتینینگ مدل MD818ZMA طول ۱ متر
خرید محصول -
لپ تاپ ۱۳ اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Burgundy – S
خرید محصول -
باتری موبایل مدل BN-01 ظرفیت ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل نوکیا X
خرید محصول
ماسک در ماه آوریل برای خرید این شبکه اجتماعی دست به کار شد. اما اخیرا پیشنهاد خود را پس گرفته و حالا دیگر تمایلی به خرید توییتر ندارد. به دنبال ارسال نامه انصراف ماسک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این شرکت از ثروتمندترین فرد دنیا شکایت کرد و طرفین حالا باید برای حل اختلاف به دادگاه بروند.
قرارداد ایلان ماسک مشتریان توییتر را نگران کرد
همین اتفاقات باعث شده توییتر در فروش تبلیغات در پلتفرم خود با مشکل مواجه شود. بلومبرگ پیشتر در گزارشی گفته بود که این شرکت سعی داشته تا نگرانیهای مشتریان تبلیغات در مورد قرارداد ایلان ماسک را برطرف کند. آنها در ابتدا نگران بودند که اجرای تغییرات مدنظر ماسک ممکن است شرایط را بدتر کند.
توییتر در فصل دوم ۲۰۲۲ حدود ۲۷۰ میلیون دلار زیان خالص داشته در حالی که در بازه زمانی مشابه پارسال ۶۶ میلیون دلار سود کرده بود. بهعلاوه، این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۱ رشد سالانه درآمدهای خود را به ۷۴ درصد رسانده بود، اما حالا دوباره با مشکلات مالی روبرو شده است.
با این حال، تمام این جنجالها ظاهرا باعث افزایش تعداد کاربران این شبکه اجتماعی شده و آمار آنها را از ۲۲۹ میلیون در فصل اول ۲۰۲۲ به ۲۳۷ میلیون رسانده است.