🎉 تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی! فقط تا پایان امروز! همین حالا خرید کنید 🎉

اینستاگرام اطلاعاتی در مورد نژاد و قومیت کاربران جمع‌آوری خواهد کرد

این شرکت با انتشار پستی اعلام کرد که اینستاگرام برای کسب اطلاعات در مورد نژاد و قومیت کاربرانش شروع به ارائه پرسشنامه‌ای برای برخی کاربران آمریکایی کرده است. هدف این کار، بررسی و مطالعه نحوه‌ی تجربه کاربران نژادهای مختلف این پلتفرم اعلام شده است.

کاربران به صورت رندوم در فید اصلی اینستاگرام، یک پاپ‌آپ دریافت می‌کنند که با کلیک بر روی آن به پرسشنامه‌ای که توسط گروه تحقیقاتی YouGov طراحی شده هدایت می‌شوند و از آن‌ها در مورد نژاد و قومیتشان سوالاتی پرسیده خواهد شد. پاسخ دادن به این سؤالات اختیاری است و اینستاگرام می‌گوید پاسخ‌های کاربران تجاربی را که در اینستاگرام دارند همانند دسترسی آن‌ها یا نحوه تعامل سایر کاربران با محتوای آن‌ها را محدود نخواهد کرد.

«آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام با انتشار پستی در این مورد گفت که جمع‌آوری داده‌ها به این پلتفرم کمک می‌کند تا به دنبال راه‌هایی برای بهبود اینستاگرام و جلب رضایت کاربران نژادهای مختلف باشد. او در ادامه افزود: «اگر می‌خواهیم مطمئن شویم که اینستاگرام یک تجربه منصفانه و عادلانه را به کاربران همه‌ی نژادها ارائه می‌دهد، باید بفهمیم که این پلتفرم در نظر افراد با نژاد و قومیت‌های مختلف چگونه است و آیا می‌تواند آن‌ها را راضی کند یا خیر.»

پس از جمع‌آوری پاسخ‌های کاربران داده‌ها شناسایی، تقسیم و در تعداد انگشت‌شماری از موسسات تحقیقاتی از جمله دانشگاه تگزاس جنوبی، دانشگاه فلوریدا مرکزی، دانشگاه شمال شرقی و آزمایشگاه Oasis بایگانی و بررسی خواهد شد. اینستاگرام با انتشار پستی در این مورد اعلام کرده که پاسخ‌های فردی به حساب کاربری مرتبط نمی‌شود و این شرکت تنها داده‌های کلی را توسط موسسات بررسی خواهد کرد.

در توضیحات این پست آمده: «اطلاعات جمع‌آوری شده، این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا تجربیاتی که جوامع مختلف در اینستاگرام دارند را بهتر درک کنیم. برای مثال اینکه چگونه پلتفرم ما ممکن است بر گروه‌های افراد مختلف تأثیر بگذارد و اگر تغییراتی را برای یکسان‌سازی تجربه‌ی همه‌ی کاربران اعمال کنیم، چه تأثیری خواهد داشت.»

در سال ۲۰۲۰، اینستاگرام تیمی را ایجاد کرد که وظیفه آن بررسی الگوریتم‌های این شرکت روی تجربه‌ی نژادهای مختلف بود. پاییز گذشته متا، شرکت مادر اینستاگرام و فیس‌بوک، اعلام کرد که در حال کار بر روی روشی جهت بررسی تجربه‌ی افراد کشورهای کم‌توسعه از فناوری‌های خود است.

بسیاری از گروه‌های حقوقی مدت‌هاست که از فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌‌های رسانه‌های اجتماعی خواسته‌اند تا چگونگی تأثیر سیستم‌های آن‌ها بر نژاد افراد را بررسی کنند و همچنین گزارش‌های رسانه‌ای متعددی در مورد اینکه چگونه برخی از این پلتفرم‌ها بین نژادهای مختلف افراد تبعیض قائل می‌شوند، نیز وجود دارد.

در طی سال‌های اخیر، اینستاگرام پلتفرم خود را با ارائه‌ی قابلیت‌های جدید و کاربردی به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان مبدل کرده است. مدیران این شرکت ضمن علاقه به حفظ این روند، قصد دارند تا قابلیت‌های جدید دیگری را به این شبکه اجتماعی پرکاربر اضافه کنند. قابلیت «Boosted Reel»، قابلیتی است که این پلتفرم در جهت حمایت از کسب‌وکارهای کوچک محلی روی آن کار می‌کند. این قابلیت جدید در فید اصلی، استوری‌ها، بخش ریلز‌ و حتی اکسپلورر ظاهر خواهد شد. اما شرط لازم برای اینکه ویدیو‌های ریلز خود را به تبلیغات تبدیل کنید، این است که مدت زمان ویدیوهای مورد نظرتان کمتر از ۶۰ ثانیه باشد و نسبت تصویر ۹:۱۶ داشته باشد.

پیش‌تر نیز «مارک زاکربرگ»، با انتشار پستی در توییتر از قابلیت پرداختی جدید این پلتفرم خبر داد و گفت برای شروع کاربران باید به فروشگاه‌های مد نظر خود در اینستاگرام یک پیام از طریق بخش دایرکت ارسال کنند. همچنین آن‌ها با این قابلیت جدید اکنون می‌توانند مستقیماً در دایرکت اینستاگرام خود هزینه‌ی سفارشات را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما