برخی از شرکت های بزرگ آگهی دهنده از جمله دایسون، مزدا، فوربس و PBS Kids کمپین های بازاریابی خود در توئیتر را به حالت تعلیق درآورده یا حذف کرده اند.
به گزارش رویترز، زیرا آگهی های آنها کنار توئیت هایی مربوط به هرزنگاری کودکان ظاهر می شد. شرکت های DIRECTV و Thoughtworks نیز از توقف انتشار آگهی هایشان در توئیتر خبر دادند.
طبق تحقیق جدید گروه «Ghost Data»، برندهای مختلف از والت دیزنی گرفته تا NBCUniversal و کوکاکولا تا یک بیمارستان مخصوص کودکان جزو ۳۰ شرکتی هستند که آگهی هایشان در پروفایل حساب های کاربری نمایش داده شد که حاوی لینک هایی به محتوای سواستفاده از کودکان بود.
برخی از توئیت های حاوی کلید واژه های مرتبط به «تجاوز» و «نوجوانان» کنار توئیت های تبلیغاتی شرکت های بزرگ دیده می شد. در یک مثال توییتی تبلیغاتی برای کفش و زیورآلات در کنار توئیتی هرزنگارانه درباره نوجوانان منتشر شده بود.
-
دستبند نقره مردانه لیردا مدل اسم نیما DCR 371
۲,۹۹۴,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل جاست موبایل مدل ShutterGrip
خرید محصول -
پایه نگهدارنده گوشی موبایل باسئوس مدل SUYL-BWL0
خرید محصول -
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Gear S3 Frontier SM-R760 بند لاستیکی
اطلاعات بیشتر -
ضربه گیر لق کن دستگاه لاستیک درار خودرو مدل mag-91
اطلاعات بیشتر -
شارژر دیواری سونی اریکسون مدل K-750
خرید محصول -
محافظ صفحه نمایش مدل FRO-2 مناسب برای اپل واچ ۴۲ میلی متری
خرید محصول -
کابل تبدیل USB به ۳۰-پین ویژه iPad و iPod و iPhone
خرید محصول
دیوید مادوکز رییس برند کول هان در این باره می گوید: ما وحشت کردیم. یا توئیتر باید این چالش را برطرف کند یا ما آن را به هر شیوه ای که بتوانیم برطرف می کنیم و این امر شامل نخریدن تبلیغ از توئیتر نیز می شود.
«سلست کارزول» سخنگوی توئیتر در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت به هیچ وجه هرزنگاری کودکان را قبول نمی کند و مشغول سرمایه گذاری منابع مالی برای حفظ ایمنی کودکان از جمله استخدام کارمندان جدید برای تعیین سیاست و اجرای راه حل هایی جدید است.
همچنین به گفته او توئیتر از نزدیک مشغول همکاری با مشتریان تبلیغاتی و شرکایش است تا گام هایی برای پیشگیری از این وضعیت اتخاذ کند.