برخی از شرکت های بزرگ آگهی دهنده از جمله دایسون، مزدا، فوربس و PBS Kids کمپین های بازاریابی خود در توئیتر را به حالت تعلیق درآورده یا حذف کرده اند.
به گزارش رویترز، زیرا آگهی های آنها کنار توئیت هایی مربوط به هرزنگاری کودکان ظاهر می شد. شرکت های DIRECTV و Thoughtworks نیز از توقف انتشار آگهی هایشان در توئیتر خبر دادند.
طبق تحقیق جدید گروه «Ghost Data»، برندهای مختلف از والت دیزنی گرفته تا NBCUniversal و کوکاکولا تا یک بیمارستان مخصوص کودکان جزو ۳۰ شرکتی هستند که آگهی هایشان در پروفایل حساب های کاربری نمایش داده شد که حاوی لینک هایی به محتوای سواستفاده از کودکان بود.
برخی از توئیت های حاوی کلید واژه های مرتبط به «تجاوز» و «نوجوانان» کنار توئیت های تبلیغاتی شرکت های بزرگ دیده می شد. در یک مثال توییتی تبلیغاتی برای کفش و زیورآلات در کنار توئیتی هرزنگارانه درباره نوجوانان منتشر شده بود.
-
کارت حافظه microSDHC سن دیسک مدل Ultra A1 کلاس ۱۰ استاندارد UHS-I سرعت 100MBps ظرفیت ۳۲ گیگابایت به همراه آداپتور SD
خرید محصول -
تابلو مخمل گالری فرزام مدل ۰۲۳
خرید محصول -
کارت حافظه microSDHC ایکس انرژی مدل IPM کلاس ۱۰ استاندارد U1 سرعت 80MBps ظرفیت ۱۶ گیگابایت
خرید محصول -
باتری یو پی اس ۱۲ ولت ۲.۳ آمپر ساعت اوریون مدل 1223HR
خرید محصول -
سویشرت پسرانه سرجنت میجور مدل اسکیت برد
۴,۷۲۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
آفتابگیر شیشه عقب خودرو کد ۶۰۳۰۶۸ مناسب برای پراید
۶۲,۱۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کفش کوهنوردی مردانه کینگ تکس مدل NSS-Summi
۶,۵۷۷,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
اسپیکر دسکتاپ میکروسا مدل ۸۱۸
۴۳۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
دیوید مادوکز رییس برند کول هان در این باره می گوید: ما وحشت کردیم. یا توئیتر باید این چالش را برطرف کند یا ما آن را به هر شیوه ای که بتوانیم برطرف می کنیم و این امر شامل نخریدن تبلیغ از توئیتر نیز می شود.
«سلست کارزول» سخنگوی توئیتر در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت به هیچ وجه هرزنگاری کودکان را قبول نمی کند و مشغول سرمایه گذاری منابع مالی برای حفظ ایمنی کودکان از جمله استخدام کارمندان جدید برای تعیین سیاست و اجرای راه حل هایی جدید است.
همچنین به گفته او توئیتر از نزدیک مشغول همکاری با مشتریان تبلیغاتی و شرکایش است تا گام هایی برای پیشگیری از این وضعیت اتخاذ کند.