شرکت متا، مالک پلتفرمهای فیسبوک و اینستاگرام وضعیت چندان خوبی را پشت سر نمیگذارد. با وجود کاهش درآمد این شرکت در چند ماه گذشته، قیمت سهام آن به پایینترین میزان خود از اوایل سال ۲۰۱۹ رسیده است و اکنون برای کمک به برطرف کردن این مشکل، تبلیغات بیشتری به کاربران اینستاگرام نشان دهد.
طبق بیانیه متا که در وبلاگ فیسبوک منتشر شده، این شرکت اعلام کرد که روشهای جدیدی را برای شرکتها آزمایش میکنند تا بتوانند تبلیغات خود را در ویدیوهای Reels نمایش دهند. ظاهرا مانند یوتیوب، این ویدیوها نیز تبلیغاتی ۴ تا ۱۰ ثانیهای خواهند داشت که البته پس از پایان یک Reel پخش میشوند.
-
حوله ورزشی یونکس مدل میکروفیبر
۲,۵۰۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
ست نیم تنه و شورت ورزشی زنانه نانو تن پوش مدل Set36
۴۲۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
نخ بسته بندی مدل TPB-1000
۴۲,۹۱۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
فوم ضد شپش استتیک التا مدل ۱۰۰۲ حجم ۲۰۰ میلیلیتر به همراه شانه
خرید محصول -
هدفون کیو کی زد مدل CK7
خرید محصول -
شارژر همراه دبلیو یو دبلیو مدل Y83 ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مکسیدر مدل Maxi Box CN602
۵,۳۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لاک ناخن پاستل شماره ۷۵۸
خرید محصول
ویدیوهای Reels به صورت چرخهای نمایش داده میشوند، بنابراین پس از پایان یک تبلیغ، دوباره شروع میشوند. متا اعلام کرد که این دسته از تبلیغات ابتدا در فیسبوک راهاندازی خواهد شد و در صورت موفقیتآمیز بودن، میتواند به اینستاگرام نیز منتقل شود.
نمایش تبلیغات در اکسپلور و فید اصلی کاربران اینستاگرام
متا درباره اینستاگرام توضیح داد که قصد دارد تعداد تبلیغات تب اکسپلور (Explore) آن را افزایش دهد که باعث میشود پستهای تبلیغاتی در موضوعات مختلفی داخل موزاییکهای تصاویر ظاهر شوند. از سویی دیگر، غول فناوری همچنین اشاره کرد که در برخی بخشهای فید اصلی کاربران نیز تبلیغات را آزمایش میکند.
علاوه بر این، غول فناوری آزمایش تبلیغاتی را نیز آغاز خواهد کرد که به صورت افقی در پایین ریلزهای فیسبوک نمایش داده میشوند و شامل بین ۲ تا ۱۰ تصویر قابل اسکرول هستند.
همچنین «ماز شرفی»، معاون بازاریابی و رشد پیامرسانی تجاری متا، گفت که متا در حال راهاندازی ابزاری برای سرویس پیامرسان مسنجر این شرکت است که از یادگیری ماشینی برای نشان دادن تبلیغات استفاده میکند و هدف آن ارائه تبلیغات به افرادی است که احتمال خرید بیشتری برای آنها وجود دارد.
شرفی توضیح میدهد که «نکته مهم این است که ما از محتوای پیامها برای تبلیغات استفاده نمیکنیم»، به این معنی که غول فناوری پیامهای کاربران در مسنجر را برای تعیین تبلیغات، تجزیه و تحلیل نخواهد کرد.
این اعلامیهها در حالی منتشر شده که متا هفتههای آینده گزارش درآمد سه ماهه سوم خود را باید منتشر کند که انتظار میرود برای دومین دوره متوالی شاهد کاهش درآمد آن باشیم. این شرکت عمدتا تمام فروش خود را از طریق تبلیغات موبایلی به دست میآورد، تجارتی که امسال به دلیل بهروزرسانیهای حریم خصوصی اپل در سیستم عامل iOS و همچنین رقابت فزاینده با تیکتاک، سرکوب شده است. سهام متا نیز در سال جاری نزدیک به ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.