یک گزارش نشان میدهد درآمد تبلیغاتی توییتر از فعالیت ۱۰ حسابی که پیشتر بهخاطر انتشار محتوای نفرتآمیز مسدود شده بودند به ۱۹ میلیون دلار میرسد.
توییتر از طریق شماری از بدنامترین کاربرانش میلیونها دلار درآمد به جیب میزند. تحقیقات جدیدی از سوی مرکز مقابلهبا نفرت دیجیتال (CCDH) تخمین میزند توییتر از طریق تنها ۱۰ حساب کاربری که پیشتر در این پلتفرم مسدود شده بودند، «سالانه تا ۱۹ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی» خواهد داشت.
بر اساس گزارش انگجت، مؤسسهی CCDH به میزان بازدید توییتهای ۱۰ حساب کاربری که پیشتر بهخاطر انتشار محتوای نفرتپراکن و تئوریهای خطرناک مسدود شده بودند، نگاه انداخته است. به دنبال تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این حسابها از حالت تعلیق خارج شدند.
-
کیف رودوشی زنانه چرم مشهد مدل S0769-083
خرید محصول -
مسواک ریجوی مدل Recolor با برس متوسط
خرید محصول -
گوشواره طلا ۱۸ عیار زنانه تاج مدل G542W
۶,۲۵۷,۵۷۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کلاه نوزادی کد A14 مجموعه ۴ عددی
اطلاعات بیشتر -
توپ تنیس اکولوس مدل ۸۳۸ بسته ۳ عددی
خرید محصول -
مایو زنانه مدل colorful دامن دار آستر دار کاپدار
۴۹۹,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
عینک آفتابی امریکن اوپتیکال مدل ORIGINAL PILOT pi
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تی اند جی مدل TG-605
خرید محصول
CCDH برای بررسی میزان بازدید ۱۰ حساب موردبحث، تقریبا ۱۰٬۰۰۰ توییت را در بازهی زمانی ۴۷ روزه تجزیهوتحلیل کرد. بر اساس این این بررسیها، توییتهای این ۱۰ حساب کاربری در روزهای عادی مجموعا ۵۴ میلیون بار دیده میشوند: «با اعمال این میانگین بازدید در ۳۶۵ روز، انتظار میرود که بازدید این حسابها به ۲۰ میلیارد بار برسد.»
CCDH میگوید برای تخمین درآمد تبلیغاتی این حسابها برای توییتر، سه حساب جدید ساخته و با آنها صرفا ۱۰ حساب یادشده را فالو کرده است. CCDH متوجه شد که پس از هر ۶ یا ۷ توییت، یک تبلیغ نمایش داده میشود. CCDH سپس با استفاده از دادههای شرکت تحقیقاتی Brandwatch متوجه شد که مجموع درآمد توییتر از این حسابها ۱۹ میلیون دلار است. Brandwatch میگوید بهطور میانگین هر ۱٬۰۰۰ بازدید از تبلیغات، ۶٫۴۶ دلار درآمد برای توییتر دارد.
از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، درآمد تبلیغاتی این شبکهی اجتماعی بهشدت پایین آمده است. شماری از شرکتهای تبلیغاتی بزرگ به همکاری با توییتر خاتمه دادند و گزارشی غیررسمی ادعا میکند که درآمد توییتر ۴۰ درصد کاهش یافته است.
بررسیهای CCDH نشان میدهد توییتر در حال نمایش تبلیغات مهم در کنار توییتهای پربازدید نفرتپراکن و توییتهای حاوی اطلاعات نادرست است. در یک نمونه تبلیغ مربوطبه لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) در زیر توییتی نمایش داده شد که اطلاعاتی نادرست دربارهی واکسنهای کرونا ارائه میداد.