با وجود اینکه اپل هنوز هدست واقعیت ترکیبی خود را رونمایی نکرده، ولی این شرکت روند توسعهی عینک هوشمند را هم آغاز کرده است. اما مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرده که این محصول در بهترین حالت سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ به دست کاربران میرسد.
این افشاگر نوشته که روی تکنولوژی «متالنز» کار میکند که این تکنولوژی قرار است در ابتدا برای آیفونها و آیپدها مورد استفاده قرار بگیرد. اپل میخواهد تولید انبوه این تکنولوژی را در سال ۲۰۲۴ برای استفاده در سیستم فیس آیدی آیپد پرو آغاز کند و سپس در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به آیفون راه پیدا میکند. اگر روند توسعه مطابق با برنامههای اپل پیش برود، این فناوری در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ به عینک هوشمند اپل راه پیدا میکند.
-
ادو پرفیوم زنانه گرلن مدل Idylle حجم ۱۰۰ میلی لیتر
خرید محصول -
گردنبند طلا ۱۸ عیار زنانه کد S03
۳۰,۴۸۳,۶۰۰ ﷼ خرید محصول -
بادی نوزادی نیل کوک مدل روزانه مجموعه ۳ عددی
۱,۲۵۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
وزنه دمبل ام دی ام وزن ۱.۵ کیلوگرم بسته ۲ عددی
خرید محصول -
شارژر همراه ژیپین مدل T23 ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
خرید محصول -
هدفون بلوتوثی مارلی مدل Positive Vibration 2
خرید محصول -
کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ نیتیو یونیون کد ۸۵۲۷ طول ۳ متر
خرید محصول -
فیلتر دستگاه تصفیه کننده آب سی سی کا مدل جامبو کد HZK
خرید محصول
باید خاطرنشان کنیم لنزهای سنتی که در تعداد زیادی از دوربینهای عکاسی، فیلمبرداری و گوشیهای هوشمند استفاده میشوند، به طور منحنی و مبتنی بر پلاستیک یا شیشه هستند. اما فناوری متالنز امکان استفاده از لنزهای تخت شیشهای را مهیا میکند و در ضمن کیفیت تصویر را هم کاهش نمیدهد. اپل در زمینهی توسعهی این فناوری تنها نیست و در این بخش شرکتهایی مانند الجی هم مشغول فعالیت هستند.
این فناوری در بخشهای مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت ولی یکی از مهمترین کاربردهای آن، در بین هدستها و عینکهای هوشمند خواهد بود. در سال ۲۰۲۱، مینگ-چی کو اعلام کرد که اپل تا سال ۲۰۲۵ از عینک هوشمند خود رونمایی میکند. اما حالا بر اساس این گزارش جدید، ظاهرا باید چند سال بیشتر برای دسترسی به این عینک صبر کنیم.
در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل هم خبرهای خوبی به گوش نمیرسد. با وجود اینکه احتمالا حدود دو ماه دیگر در رویداد WWDC 2023 با این هدست روبرو میشویم، ولی بر اساس گزارشهای منتشر شده، کارکنان اپل نسبت به موفقیت این محصول اصلا امیدوار نیستند و در کل بازار هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هیچوقت نتوانستهاند به موفقیت در حد انتظار شرکتها دست پیدا کنند.