یک مدیر سامسونگ میگوید همهی عکسهای ثبتشده غیرواقعی هستند و چیزی بهنام عکس واقعی وجود ندارد.
معاون اجرایی سامسونگ در دفاع از عکسهای ثبتشده توسط هوش مصنوعی با گوشیهای این شرکت، در اظهار نظری جنجالی میگوید همهی عکسها غیرواقعی (فیک) هستند.
مارکز برونلی، یوتیوبر معروف، مدتی پیش عکسی با گلکسی S23 اولترا از ماه به ثبت رساند که بحثهای زیادی پیرامون واقعی یا غیرواقعی بودن آن بین کاربران شکل گرفت.
-
کیف رودوشی زنانه چرم مشهد مدل S0769-083
خرید محصول -
مسواک ریجوی مدل Recolor با برس متوسط
خرید محصول -
گوشواره طلا ۱۸ عیار زنانه تاج مدل G542W
۶,۲۵۷,۵۷۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کلاه نوزادی کد A14 مجموعه ۴ عددی
اطلاعات بیشتر -
توپ تنیس اکولوس مدل ۸۳۸ بسته ۳ عددی
خرید محصول -
مایو زنانه مدل colorful دامن دار آستر دار کاپدار
۴۹۹,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
عینک آفتابی امریکن اوپتیکال مدل ORIGINAL PILOT pi
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تی اند جی مدل TG-605
خرید محصول
پاتریک کامت، معاون اجرایی سامسونگ، میگوید: «چیزی بهعنوان تصویر واقعی وجود ندارد. به محض اینکه سنسوری برای ثبت چیزی داشته باشید، [آنچه میبینید] بازتولید میکنند و این به معنای هیچ است. هیچ تصویر واقعیای وجود ندارد.»
کامت ادامه میدهد: «شما میتوانید یک تصویر واقعی را با گفتنِ من آن عکس را گرفتم تعریف کنید، اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینهسازی زوم، فوکوس خودکار و صحنه استفاده کنید [بهنظر شما] آیا واقعی است؟ یا همهی آنها نوعی فیلتر محسوب میشود؟»
درحالیکه ممکن است برخی از عکاسان از اظهار نظر مدیر اجرایی سامسونگ رنجیده شوند، او یک سؤال اساسی مطرح میکند: یک عکس واقعاً چیست؟ مدلهای مختلف گوشی آیفون، گوشی گوگل و گوشی سامسونگ علاوهبر تکنیکهای پیشرفته، چندین فریم را در دوربینهای مختلف گوشی ترکیب میکنند تا تصاویر نهاییای که روی گوشی میبینیم، ساخته شود.
بحث پیرامون هوش مصنوعی و کاربردهایش در بخشی عکاسی داغ است و جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی سری گلکسی S24 قابلیتهای عکاسی ویژهای به کمک هوش مصنوعی ارائه میکنند.
کامت در گفتوگویش با TechRadar میگوید صنعت هوش مصنوعی باید قانونمند شود، دولتها حق دارند نگران باشند و سامسونگ قصد دارد به آنها کمک کند.
معاون اجرایی سامسونگ میگوید که این شرکت میخواهد دو چیز را به مصرفکنندگان بدهد؛ راهی برای ثبت لحظات و راهی برای ایجاد یک واقعیت جدید که هر دو از هوش مصنوعی استفاده میکنند اما مورد دوم از واترمارکهایی بهره خواهد برد تا مردم متوجه تفاوتها شوند.