پاورتل/ استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد بعد از عرضهی بسیار بد بازی Cyberpunk 2077 بر روی کنسولها، که منجر به حذف بازی از روی فروشگاه سونی (Sony) و ضرر میلیاردی سازندگان شد، پیامی را با این موضوع که به شدت نسبت به ارائهی بهترین تجربهی نسل نهمی بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس متعهد است، منتشر نمود.
در ادامه میتوانید خلاصهای از این پیام منتشر شده را مشاهده نمایید.
سی دی پراجکت رد میبایست ابتدا از کیفیت بسیار بالای بازی بر روی رایانههای شخصی مطمئن شود و بعد از کسب اطمینان لازم از کیفیت بازی، آن را برای کنسولهای پایه بهینه نماید.
این بازی برای اجرا بر روی کنسولهای نسل هشتمی، مقداری عظیم بود و به همین خاطر بهینهسازی آن بر روی کنسولها به شدت ناپایدار شد.
آزمایش و تستهای داخلی شرکت بسیاری از مشکلات بازی را نشان نداد.
کلیدهای بازی برای بررسی نسخهی رایانههای شخصی در هفته اول دسامبر (آذر ۹۹) برای منتقدین فرستاده شد در حالی که کلیدهای بازی برای بررسی بر روی کنسولهای نسل هشتم در ۸ دسامبر برای منتقدان ارسال گردید. دلیل این فاصله این بود که استودیوی سی دی پراجکت رد به شدت تلاش میکرد که تا اجرای بازی بر روی کنسولها بهینهتر شود و هر روز اضافی نیز بهبود قابل توجهی به ارمغان میآورد.
اولویت اصلی استودیو از زمان عرضهی رسمی بازی، رفع سریع اشکالات است. در حال حاضر سه بهینهساز برای این عنوان منتشر شده که تازه آغاز کار است.
تمرکز اصلی توسعه دهندگان در حال حاضر بر روی رفع تمامی اشکالات و خرابیها است. همچنین، بهینهسازها و آپدیتهای کوچک و بزرگ به طور منظم منتشر میشوند که یکی از آنها طی ۱۰ روز آینده و بقیه نیز به طور منظم عرضه خواهند شد.
محتوای اضافی و رایگان بازی که برای انتشار در اوایل ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود، همچنان پابرجاست اما اولویت سی دی پراجکت رد کار بر روی رفع مشکلات و خطاهای بازی است. محتوای اضافی پس از رفع مشکلات دنبال خواهد شد.
نسخه های نسل نهمی بازی Cyberpunk 2077 برای کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس، برای عرضه در نیمهی دوم سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شدهاند. این نسخه به صورت یک به روزرسانی رایگان برای بازیبازانی که نسخهی پلیاستیشن ۴ و یا ایکسباکس وان بازی را دارند، عرضه میگردد.
تیم توسعهی بازی در حال کار بر روی اصلاحات بدون هیچ اجباری برای کار اضافه میباشد تا از کرانچ و خستگی بیش از حد جلوگیری شود.
سی دی پراجکت رد در حال مذاکره با سونی است تا این بازی در اسرع وقت به فروشگاه پلیاستیشن بازگردانده شود.
موج اول بازپرداختها به کسانی که درخواست بازگشت هزینهی خود را داشتند، ارسال شده است.
همچنین در ادامه میتوانید متن کامل منتشر شده توسط سی دی پراجکت رد را مطالعه نمایید.
-
کیف رودوشی گودیکا مدل e5192
۷۳۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
شلوار جین بچگانه دیان کد HG001
۲,۰۹۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
موس پد مدل Red Dead
۲۴,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
جعبه بسته بندی مدل کیبوردی k01 بسته ۶۰ عددی
۳۹۸,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
دسته بازی پلی استیشن ۴ مدل CUH-ZCT2E
۳,۱۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لپ تاپ ۱۲ اینچی اپل مدل MacBook MLHE2 2016 با صفحه نمایش رتینا
خرید محصول -
هندزفری بلوتوث شیائومی مدل AirDots
خرید محصول -
پنل بخاری دیجیتالی والافن مدل VFNP08 مناسب برای پژو پارس
اطلاعات بیشتر
بازیبازان عزیز،
ما متعهد به رفع اشکالات و خرابیها متعدد این بازی هستیم و به کار بر روی آن و بهبود بازی از طریق به روزرسانیهای آینده ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم فارغ از هر پلتفرمی از بازی لذت خواهید برد.
ما از طریق فضای مجازی در مورد پیشرفت رفع اشکالات بازی Cyberpunk 2077 و همچنین اطلاعات مربوط به به روزرسانیها و بهبودها، محتوای اضافی و قابل دانلود رایگان و موارد دیگر استفاده خواهیم کرد.
متشکریم
سی دی پراجکت رد
سوالات متداول
س: چرا چنین تفاوتی بین نسخهی رایانههای شخصی کنسولهای نسل هشتمی بازی وجود دارد؟
پاسخ: این بازی از نظر وسعت بسیار عظیم است. دارای یک شخصی سازی گسترده، سیستمهای شهری و مکانیکی نسبتا بزرگی است. در بازی، ما زیاد بخشهای مسطح نداریم و همین مورد باعث شده تا به سختافزارهای قدرتمندتری برای پردازش بازی نیاز داشته باشیم. ما ابتدا میخواستیم تا بازی را در رایانههای شخصی به شدت فوقالعاده جلوه دهیم و سپس آن را برای کنسولها بهینه نماییم. این فرض اصلی ما بود و در ابتدا همه چیز فوقالعاده دشوار به نظر نمیرسید. ما از ناتوانی سختافزاری کنسولها خبر داشتیم اما در نهایت زمان ثابت کرد که بهینه سازی کنسولی را دست کم گرفته بودیم.
س: مشکل اصلی که بهینه سازی بازی بر روی کنسولها را به مشکل تبدیل کرد، چیست؟
پاسخ: مشکل اصلی این بود که ما دقیقا نمیدانستیم که بازی تا چه حد عظیم خواهد شد. ایجاد یک شهر سایبرپانکی بسیار بزرگ با افراد و شخصیتهای متفاوت و همچنین ایجاد ساختارهایی برای تعامل بسیار بالا در این شهر، حتی برای رایانههای شخصی قدرتمند نیز مسئلهی بزرگی است. مشکل اینجا بود که هر چه بیشتر جلو رفتیم بازی بزرگتر و با جزئیاتتر شد و دست کم گرفتن مسئلهی بهینهسازی نیز بر این مشکل افزود.
س: آیا بازی را بر روی کنسولهای قدیمی تست نکردید؟
پاسخ: ما تست و آزمایشهای زیادی انجام دادیم. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، این آزمایشها بسیاری از مواردی را که اکثریت بازیبازان هنگام انجام بازی تجربه کردند، نشان نداد. در حقیقت هرچه بیشتر به زمان عرضهی بازی نزدیکتر میشدیم، هر روز شاهد پیشرفتهای چشمگیری بودیم و واقعاً مطمئن بودیم که با انتشار به روزرسانی روز عرضهی بازی، تمامی مشکلات رفع خواهند شد.
س: چرا بین بررسی بر روی رایانههای شخصی و کنسولها فاصله وجود داشت؟
پاسخ: ما کلیدهای بازی برای بررسی بر روی رایانههای شخصی را در هفته اول دسامبر برای منتقدان فرستادیم. در روز ۱۰ دسامبر، که بازی به صورت رسمی عرضه شد، شروع بسیار خوبی با بررسی این عنوان بر روی رایانههای شخصی داشتیم و اگر چه این نسخه هم عالی و بدون نقص نیست، اما این نسخهای از بازی است که ما بسیار به آن مفتخر هستیم. از آنجایی که هر روز اضافی کار بر روی این عنوان منجر به پیشرفت قابل توجه و چشمگیری میشد، تصمیم گرفتیم تا کدهای بازی بر روی کنسولها را برای بررسی نسخهی کنسولی این بازی، دیرتر و در تاریخ ۸ دسامبر برای منتقدان ارسال کنیم تا تجربهی بازی بسیار بهتر و روانتر باشد.
س: از زمان عرضهی رسمی بازی تا الان، برای بهتر شدن این اثر چه کارهایی انجام دادهاید؟
پاسخ: اولویت اصلی ما از زمان عرضهی رسمی بازی، رفع اشکالات Cyberpunk 2077 بوده است. ما در حال حاضر سه بهینهساز منتشر نمودهایم که بازی را تا حدودی بهبود بخشیدهاند، اما این تنها آغاز کار است.
س: برای رفع مشکلات Cyberpunk 2077، چه کارهایی را انجام خواهید داد؟
پاسخ: ما بر روی رفع اشکالات و خطاهای متعددی که بازیبازان بر روی هر پلتفرم تجربه میکنند متمرکز شدهایم. میتوانید انتظار عرضهی به روزرسانیها و همچنین بهینهسازهای متعددی را داشته باشید. اولین به روزرسانی طی ۱۰ روز آینده منتشر میشود و این روند در هفتههای بعد با انتشار به روزرسانیهای بزرگتر و قابل توجه دیگر دنبال میشود. برنامههای ما برای پشتیبانی طولانی مدت از Cyberpunk 2077 بدون تغییر خواهند ماند و ما همچنان به معرفی به روزرسانیها و بهینهسازهای متعدد میپردازیم تا به همه بازیبازان بر روی تمامی کنسولها و رایانههای شخصی تجربهای یکسان و عالی ارائه دهیم.
س: شما قبلا اعلام کرده بودید که محتوای قابل دانلود اضافی و رایگان برای این بازی در اوایل سال ۲۰۲۱ متشر خواهد شد. حال آیا این مشکلات و تغییرات در برنامهی توسعهی بازی بر روی این روند تأثیر میگذارد؟
پاسخ: ما همچنان در حال برنامهریزی برای انتشار محتوای قابل دانلود رایگان برای بازی هستیم و به قول خود پایبندیم. دقیقاً مانند بازی The Witcher 3، برای Cyberpunk 2077 نیز محتواهای اضافی زیادی در راه است. با این حال، تصمیم گرفتهایم که اولویت ما کار بر روی مهمترین اصلاحات و انتشار به روزرسانیهای متععد برای تجربهی بهتر بازی باشد. پس از آن محتوای قابل دانلود رایگان را منتشر خواهیم کرد. لازم به ذکر است که طی ماههای آینده اطلاعاتی در این مورد منتشر خواهیم نمود.
س: احتمالا چه زمانی به روزرسانی نسل بعدی Cyberpunk 2077 منتشر خواهد شد؟
پاسخ: برای کسانی که بازی را روی کنسولهای نسل بعدی از طریق قابلیت Backwards Compatibility انجام میدهند، خبر خوب این است که ما در حال برنامه ریزی برای انتشار به روزرسانی رایگان نسل بعدی Cyberpunk 2077 بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس و سری اس هستیم. در حال حاضر هدف ما انتشار این به روزرسانی در نیمهی دوم سال ۲۰۲۱ است. در این مورد اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.
س: آیا استودیو برای عرضهی به روزرسانیهای متعدد با اجبار به کار بیشتر یا کرانچ مواجه است؟
پاسخ: تیم ما در تلاش است تا اشکلات بازی را د راسرع وقت حل نماید اما به هیچ وجه در زمینهی ساعات کاری بیشتر اجباری وجود ندارد. در حقیقت جلوگیری از کرانچ یکی از مهمترین اصول استودیو است.
س: چه زمانی بازی به فروشگاه پلیاستیشن باز میگردد؟
پاسخ: ما در حال اصلاح بازی هستیم و همچنین با سونی در حال مذاکرهایم تا Cyberpunk 2077 را به فروشگاه پلیاستیشن باز گردانیم.
س: وضعیت بازپرداختها به کسانی که درخواست بازگشت هزینه را دادهاند، چگونه است؟
پاسخ: در این مورد به شدت در حال پیشرفت هستیم و تا الان موج اول درخواستهای بازپرداخت انجام شده است.
بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون بر روی پلتفرمهایپلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس و سری اسو رایانههای شخصی از طریق استیم (Steam)، اپیک گیمز (Epic Games)، فروشگاه GOG و همچنین سرویس استدیا (Stadia) در دسترس مخاطبان قرار دارد.
نظر شما دربارهی این بازی و مشکلات پیشآمده برای آن چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.