متا با شبکههای اجتماعی خود همچنان به رقابت با تیکتاک ادامه میدهد و حالا از ویژگیهای جدیدی برای Reels اینستاگرام و فیسبوک رونمایی کرده است. از جمله قابلیتهای اضافه شده جدید میتوان به ویژگی Sound Sync برای فیسبوک و همچنین پشتیبانی از ویدیوهای Reels طولانیتر (تا ۹۰ ثانیه) در اینستاگرام اشاره کرد.
طبق پست جدید وبلاگ فیسبوک، چندین قابلیت که از مدتها قبل به استوریهای اینستاگرام اضافه شده بودند مانند نظرسنجی، ایموجی و مسابقه (کوییز) به Reels نیز اضافه شده است. به گفته متا، این قابلیتها در طول چند سال گذشته باعث افزایش تعامل کاربران با استوریها شدهاند.
-
میل بارفیکس رجال مدل Single
خرید محصول -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل الپی مدل TBV12
خرید محصول -
رول پلاک کاسپین مدل ۶ سانتی متری مجموعه ۲۵۰ عددی
۶۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
ست تاپ و نیم تنه دخترانه پیانو مدل ۱۸۶۴-۱۷
خرید محصول -
زیرانداز سفری ۸ نفره کد ۶۰۸
خرید محصول -
باتری موبایل مدل AB653039CU ظرفیت ۸۸۰ میلی آمپرساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ U900
خرید محصول -
کلاه هدفون بی سیم اپتیکس مدل HL-1
خرید محصول -
قفل کابلی موتور سیکلت مدل گوریلا کد YP-G-150CM
اطلاعات بیشتر
یکی دیگر از ویژگیهای جدید Reels اینستاگرام، امکان وارد کردن صدای شخصی کاربران است. با وجود این قابلیت، کاربران همچنین قادر خواهند بود تا صدای پسزمینه هر ویدیوی حداقل پنج ثانیهای موجود در گالری خود را به Reels خود اضافه کنند. به علاوه، اینستاگرام همچنین قالبهایی را در دسترس کاربران قرار میدهد تا بتوانند با استفاده از ساختارهای مشخص شدهای، ویدیو Reels خود را ایجاد کنند.
افزایش مدت زمان ویدیوهای Reels اینستاگرام
در نهایت، این شرکت حداکثر مدت زمان ویدیوهای Reels در اینستاگرام را به ۹۰ ثانیه افزایش میدهد که هرچند نسبت به محدودیت ۶۰ ثانیهای قبلی، یک تغییر قابل توجه است، اما در مقایسه با تیکتاک، همچنان محدودتر است. در واقع، TikTok برای کاربران خود امکان ساخت ویدیوهای ۱۰ دقیقهای را فراهم کرده است.
متا همچنین برای قابلیت Reels در فیسبوک نیز قابلیتهای جدید معرفی کرده است. این شرکت قصد دارد ابزارهای ویرایش جداگانهای برای دسکتاپ ارائه کند تا کاربران بتوانند بخشهایی از ویدیوهای طولانیتر را برش داده و آنها را به Reels تبدیل کنند. علاوه بر این، ابزارهای صوتی و زمانبندی جدید برای انتشار و ویرایش آسانتر آنها از دسکتاپ به کاربران ارائه میشود.
در نهایت، فیسبوک ویدیوهای Reels «پیشنهادی» بیشتری را در فید اصلی کاربران نمایش خواهد داد و همچنین متا از سازندگان اینستاگرام درخواست میکند تا ویدیوهای خود را به صورت متقابل در فیسبوک نیز منتشر کنند.
بسیاری از این ویژگیهای جدید، از جمله ابزارهای صوتی مانند Sound Sync برای Reels در فیسبوک، قالبها و استفاده از صدای خود در اینستاگرام هم اکنون در دسترس قرار گرفتهاند. سایر قابلیتها طی هفتههای آینده ارائه خواهند شد.