پاورتل/ اسپاتیفای پتنتی را ثبت کرده که در آن اپلیکیشن با تحلیل صدای کاربر مواردی مثل احساسات و جنسیت را تشخیص داده و بر اساس این دادهها موزیکهای متناسب را به کاربر پیشنهاد میدهد.
اسپاتیفای طی چند ماه اخیر قابلیتهای زیادی از جمله اضافه کردن تصویر به پلیلیست یا امکان ذخیره موزیک در حافظه دستگاه را به اپلیکیشن خود اضافه کرده اما هیچکدام از آنها قابل مقایسه با این پتنت نیستند.
اسپاتیفای میگوید که از این دادههای گفتاری میتواند برای تعیین حالات عاطفی و روحی، جنسیت، سن یا لهجه کاربران استفاده کرده و بر پایه این دادهها پیشنهادات بهتر و متناسبتری را به کاربران ارائه کند. به عنوان مثال، اگر اسپاتیفای خوشحالی، ناراحتی یا عصبانیت فرد را تشخیص دهد، میتواند موزیکهایی متناسب با همین روحیه را پیشنهاد کند.
-
شارژر همراه وپو مدل PD10Q ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
خرید محصول -
آبمیوه گیری کنوود مدل JEM500SS
۵,۰۴۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لپ تاپ ۱۷ اینچی اچ پی مدل OMEN 17-AN100 – F
خرید محصول -
شارژر بی سیم انکر مدل A2511 PowerPort Qi
خرید محصول -
مجموعه ۳ عددی چمدان تاپ یورو مدل Te-p02
خرید محصول -
اسپیکر قابل حمل جی پاس مدل GMS8575
خرید محصول -
هدبند ورزشی آی تمر مدل حرف M کد ۳۰۴
۳۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
اسپیکر دسکتاپ هوتما مدل EG_109BT
۱,۲۱۲,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
چنین قابلیتهایی طبق معمول موافقان و مخالفان خود را دارند و بعید نیست بسیاری با این تصور که اپلیکیشن به صحبتهای آنها گوش میدهد، به خاطر نگرانی از حریم خصوصی با چنین قابلیتی مخالفت ورزند. با این حال، اسپاتیفای ادعا کرده تنها هدف از تحلیل این دادهها بهبود الگوریتمهای توصیه است.
فناوری تشخیص گفتار پیش از این هم به شکلهای مختلف و توسط شرکتهای بزرگ فناوری استفاده میشد و بعید است اپل، گوگل و آمازون برای برقراری ارتباط بهتر با کاربران خود سرگرم توسعه قابلیتهایی بر پایه همین فناوری نباشند.
در نهایت نباید فراموش کرد که این ویژگی در حال حاضر تنها به عنوان پتنت ثبت شده و هیچ اشارهای به این موضوع نشده که اسپاتیفای آن را به اپلیکیشن خود اضافه میکند. با این وجود با توجه به مشکلاتی که اخیرا حول محور سیاستهای حفظ حریم خصوصی برای شرکتهای مختلف به وجود آمده، احتمالا این اتفاق در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.