آمازون ابزار واقعیت مجازی جدیدی با نام Try-On Shoes برای کاربران iOS رونمایی کرده که به آن کاربران میتوانند کفشهایی از برندهای مختلف از جمله آدیداس و ریباک را به صورت مجازی و پیش از خرید امتحان کنند.
در این روش مبتنی بر واقعیت مجازی، کاربران میتوانند به سادگی دوربین گوشی را به سمت پاهای خود بگیرند و پس از انتخاب کفشهای موردنظر خود (بدون توجه به سایز آن)، آن را از زوایای مختلفی مشاهده کنند. آمازون در پست وبلاگ خود توضیح میدهد که در حال حاضر کاربران iOS با گوشی آیفون ۷ یا جدیدتر میتوانند از آن استفاده کنند، اما به زودی در دسترس کاربران اندروید هم قرار خواهد گرفت.
ساده کردن خرید آنلاین با قابلیت جدید آمازون
آمازون همچنین توضیح میدهد که این ابزار، تجربه خرید آنلاین را برای خریداران آسانتر و تعاملیتر میکند. قابلیت واقعیت مجازی آزمایش کفشهای مختلف، هم اکنون فقط در دسترس کاربران ایالات متحده و کانادا قرار گرفته است.
-
شکم بند لاغری پاک سمن مدل Neoprene سایز XXL
خرید محصول -
چسب برق چسب سینا مدل تایگر بسته ۱۰ عددی
اطلاعات بیشتر -
مجموعه ظروف سفری کرویت مدل IAN313688
خرید محصول -
میکروفون اسپیکر جوی روم مدل JR-MC5
۸۹۳,۴۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
تیغه برف پاک کن مدل T11 -205 مناسب برای ام وی ام X33 بسته ۲ عددی
اطلاعات بیشتر -
نگهدارنده کمری تبر ساتونا مدل Alpine
خرید محصول -
اسپری پولیش داشبورد خودرو کاسپین مدل Mountain & Peach حجم ۳۰۰ میلی لیتر مجموعه ۲ عددی
اطلاعات بیشتر -
جاسوییچی طرح ابزارآلات مدل آچار فرانسه
۳۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
«موگه اردیریک دوگان»، رئیس بخش مد آمازون درباره این ویژگی جدید توضیح میدهد:
«هدف آمازون مد ایجاد تجربیات نوآورانهای است تا خرید آنلاین را برای مشتریان آسانتر و لذتبخشتر کند. ما مشتاقانه منتظر بازخورد مشتریان خود هستیم، زیرا همچنان به افزایش تجربه و گسترش آن برای مارکها و سبکها بیشتر ادامه خواهیم داد.»
سال ۲۰۱۷ نیز، آمازون از ویژگی واقعیت افزوده دیگری برای کاربران رونمایی کرده بود تا کاربران بتوانند نحوه قرارگیری لوازم منزل را در خانه خود مشاهده کنند. سپس با همکاری شرکت تولید محصولات آرایشی فرانسوی لورئال (L’Oréal) رویکرد واقعیت مجازی آنها به کاربران اجازه داد تا انواع آرایشهای مختلف و همچنین مدلها و رنگهای مو را به صورت مجازی امتحان کنند.
آمازون تنها شرکتی نیست که با استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده، خرید آنلاین را برای کاربران سادهتر میکند. ایکهآ (Ikea) غول لوازم خانه، نایکی، لورئال و برند پوشاک و مد زارا (Zara) نیز تاکنون قابلیتهای مشابهی را برای کاربران خود ارائه کردهاند.