پاورتل/ توییتر با تغییرات ظاهری از جمله فونت جدید به روز میشود.
توییتر به تازگی اقدام به تغییر برخی ویژگیهای ظاهری در اپلیکیشن و سرویس تحت وب خود کرده که شامل بکارگیری فونت Chirp، استفاده از رنگهای بهبود یافته برای افزایش کنتراست و معکوس شدن وضعیت تبدیل رنگ کلید دنبال کردن میشود.
حساب کاربری متعلق به بخش طراحی این غول شبکههای اجتماعی در توییت اخیر خود اعلام کرده که برخی تغییرات ظاهری در پلتفرم صورت گرفته و در ادامه نیز شاهد موارد بیشتری خواهیم بود. محسوسترین آنها، استفاده از فونت Chirp است. فونت گفته شده هم در اپلیکیشن توییتر و هم سرویس تحت وب آن قابل مشاهده است و به مرور برای تمامی کاربران فعال میشود؛ پس ممکن است نتوانید به سرعت تمامی تغییرات جدید را تجربه کنید.
-
باتری موبایل مدل EB-BJ805ABE ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپرساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A6 Plus
خرید محصول -
تیشرت آستین کوتاه مردانه اسپیور مدل 2M01-9
خرید محصول -
شارژر همراه مایپو مدل Power Cube 5000l ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت
خرید محصول -
پاپیون مردانه ال سی وایکیکی مدل 8W8927Z8-NEWBLACK
خرید محصول -
تی شرت ورزشی زنانه پانیل مدل 183Y
خرید محصول -
شارژر فندکی ریمکس مدل RCC303
خرید محصول -
کاور کوتتسی مدل CS7050-BK مناسب برای اپل واچ ۴۴ میلی متری
خرید محصول -
کفش پیاده روی کد ۳۰۴۰
خرید محصول
توییتر از فونت Chirp در ابتدای سال جاری میلادی و در راستای بازطراحی پلتفرم خود، رونمایی کرده بود. توییتر در پست وبلاگ خود درباره فونت مذکور گفته است: «فونت Chirp میتواند با برقراری تعادل، جنبه شوخی و غیر رسمی یک توییت را برجسته کند اما در عین حال قادر است اهمیت و جدیّت را نیز منتقل نماید.»
فونت جدید در ابتدا برای محتوای تبلیغاتی و المانهای گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته بود اما در سایر بخشهای اپلیکیشن و تایم لاین مشاهده نمیشد. البته Derrit DeRouen، مجری خلاقیت برند جهانی توییتر در گذشته اظهار کرده بود که شخصاً علاقه دارد تا از این فونت در سایر بخشهای توییتر هم استفاده شود، اما زمان مشخصی برای شروع استفاده از آن عنوان نکرده بود.
فونت جدید توییتر دارای ایستر اگ جالبی هم هست و اگر عبارت [CHIRPBIRDICON] را توییت کنید، لوگوی توییتر درج میشود. توجه داشته باشید که سه کلمه به صورت پیوسته و بدون فاصله تایپ شود و از حروف بزرگ استفاده نمایید. به نظر میرسد ویژگی پنهان اشاره شده فعلاً تنها در اپلیکیشن توییتر در دسترس قرار دارد و در نسخه تحت وب نمیتوان آن را امتحان کرد.
تغییرات ظاهری توییتر تنها محدود به فونت جدید نمیشود و رنگهای مورد استفاده در پلتفرم هم برای ایجاد کنتراست بیشتر، بهبود پیدا کردهاند. همچنین تیم طراحی سعی داشته است تا استفاده از رنگ آبی را کاهش دهد تا میزان توجه به تصاویر و ویدیوها از سوی کاربران افزایش پیدا کند.
توییتر اعلام کرده است که رنگهای جدیدی را در آینده برای کاربران ارائه میکند اما از زمان احتمالی آن صحبتی به میان نیاورده است. البته افرادی که از اشتراک سرویس غیر رایگان Twitter Blue بهره میبرند میتوانند رنگ دلخواه خود را در اپلیکیشن و حتی آیکن آن پاورتل کنند.
در حال حاضر سرویس گفته شده تنها برای کاربران iOS در کشورهای کانادا و استرالیا در دسترس است؛ در نتیجه طیف کسانی که به چنین امکانی دسترسی دارند بسیار محدود است.
کلید دنبال کردن هم دستخوش تغییراتی شده و از شیوه سنتی خود کمی فاصله پیدا کرده است. اکنون اگر حساب کاربری دیگری را دنبال کنید، رنگ پس زمینه در کلید از بین میرود اما در غیر این صورت، کلید به صورت آبی نمایش داده میشود. این شیوه دقیقاً معکوس عملکرد سابق کلید است و احتمال دارد در ابتدا موجب سردرگمی برخی از کاربران شود.