🎉 تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی! فقط تا پایان امروز! همین حالا خرید کنید 🎉

مک‌دارها از باگ پشتیبان‌گیری رابط Time Machine خبر می‌دهند

گفته می‌شود رابط پشتیبان‌گیری Time Machine اپل برای برخی از کاربران که آخرین نسخه‌های مک‌اواس مانتری و بیگ سر را اجرا می‌کنند، مشکلاتی ایجاد کرده است.
   
گزارش‌های منتشرشده در انجمن‌های کاربری اپل حاکی از آن هستند که رابط پشتیبان‌گیری اختصاصی اپل موسوم به تایم ماشین در نسخه‌های Monterey 12.0.1 یا Big Sur 11.6 سیستم‌عامل دسکتاپ اپل با باگی مواجه است که موجب نارضایتی برخی کاربران شده است. به‌نظر می‌رسد این مشکل زمانی رخ می‌دهد که تیم ماشین اولین نسخه‌ی پشتیبان خود را پس از نصب مک‌اواس مانتری/بیگ سر یا به‌روزرسانی سیستم‌عامل به آخرین نسخه‌ی منتشرشده اجرا می‌کند.

در شرح این مشکل، آمده است که تایم ماشین پیغامی را نمایش می‌دهد که در حال انتظار برای تکمیل اولین نسخه‌ی پشتیبان است؛ اما ناگهان قدیمی‌ترین نسخه و آخرین نسخه‌ی پشتیبان را با‌ عنوان «هیچ» گزارش می‌کند و سپس اطلاعیه‌ای ارائه نمی‌دهد که پشتیبان‌گیری اولیه با موفقیت انجام شده است یا خیر. یکی از کاربران دراین‌باره می‌گوید: «در دستگاه جدیدم با تراشه‌ی M1 MAX و سیستم‌عامل Monterey 12.0.1، راه‌اندازی جدید (انتقال داده‌ها از دستگاه قبلی) و تکمیل فرایند پشتیبان‌گیری نخست غیرممکن بود. من دو درایو تازه‌فرمت‌شده و رمزگذاری‌شده APFS، یکی مکانیکی و دیگری SSD را امتحان کرده‌ام. پشتیبان‌گیری چند ساعت طول می‌کشد و درنهایت، پیام «وضعیت در انتظار تکمیل اولین نسخه پشتیبان است» نمایش داده می‌شود.»

کاربر دیگری در انجمن ردیت می‌گوید: «منم دقیقا همین مشکل را دارم و الان یک هفته است که در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با آن هستم. تایم ماشین اولین نسخه‌ی پشتیبان خود را اجرا می‌کند و سپس به‌نظر می‌رسد که اصلا نسخه پشتیبان اجرا نکرده است. اسکرین‌شات‌ها وجود دارند؛ اما هیچ فایلی در فایندر دیده نمی‌شود و رایانه‌های دیگر تایم ماشین را برای انتقال نسخه‌ی پشتیبان شناسایی نمی‌کنند.»
 
عضوی از انجمن MacRumors netnative گزارش می‌دهد: «کاش زودتر فروم‌ها را جست‌وجو می‌کردم. من ساعت‌های بسیاری را برای عیب‌یابی ازطریق دو نصب مجدد با سه SSD مختلف تلف کرده‌ام. مشکل من با تایم ماشین این است که پشتیبا‌ن‌گیری می‌کند؛ اما هیچ اطلاعیه‌ای درباره‌ی تکمیل آن‌ها وجود ندارد. همچنین، فایندر هیچ فایلی را روی SSD نشان نمی‌دهد. بااین‌حال، بخش «Get Info» مصرف گیگابایت دیسک را گزارش می‌دهد.»

دراین‌میان، برخی از کاربران نیز گزارش می‌دهند که با اجرای اولین نسخه‌ی پشتیبان در حالت «Safe mode» مشکل را حل کرده‌اند؛ اما ظاهرا این برای همه صدق نمی‌کند.

حدس زده می‌شود که این مشکل می‌تواند مربوط به تغییر نامشخصی در فرمت APFS باشد که اپل در سکوت خبری آن را در نسخه‌های اخیر macOS پیاده‌سازی کرده است. با این‌ حال، هنوز کاملا مشخص نیست که دلیل اصلی آن به چه چیزی مربوط می‌شود.

گفته می‌شود اپل با ارائه‌ی جدیدترین نسخه‌ی بتای macOS 12.1 بسیاری از باگ‌های گزارش‌شده همچون مشکلات درگاه مگ‌سیف، اتصال به نمایشگرهای اکسترنال و… را برطرف کرده و ممکن است این باگ نیز در نسخه نهایی آن برطف شود.

مشکلات نرم‌افزاری سیستم‌عامل‌های اپل عموما سریع و در بازه‌ی یک تا دو هفته‌ای برطرف می‌شوند؛ بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم کوپرتینویی‌ها چه زمانی باگ مربط به تایم ماشین را برطرف می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Support

سوالات و پشتیبانی

تماس با ما