شرکت متا گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد که بر اساس آن، این شرکت اولین کاهش سالانه درآمد خود را تجربه کرده و به هیچ وجه موفق نشده تا انتظارات را برآورده کند.
طبق اعلام متا، درآمد این شرکت در سهماهه دوم سال جاری با کاهش یک درصدی به ۲۸.۸۲ میلیارد دلار و سود آن با کاهش ۳۶ درصدی ۶.۷ میلیارد دلار سود داشته است.
خلاصه درآمد مالی متا در فصل دوم ۲۰۲۲
-
زانوبند طبی طب پوش مدل ۱۶۱
۱,۲۰۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل FX506 HE – HN029
خرید محصول -
باتری گوشی ال جی مدل 330G مناسب برای گوشی ال جی KF300
خرید محصول -
برچسب بدنه خودرو مهدیار طرح پنجه مانستر کدSB111T
اطلاعات بیشتر -
دستبند طلا ۱۸ عیار مردانه لیردا مدل نت موسیقی کد 180D 7001
۷۲۵,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
ال ای دی آکواریوم سوبو مدل a3
۱۴۹,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Pavilion 15-bc299nia
خرید محصول -
سویشرت نوزادی لونی تونز مدل 592as
خرید محصول
عملکرد مالی متا در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ به شرح زیر است:
سود: ۲.۴۶ دلار به ازای هر سهم در مقابل ۲.۵۹ دلار برای هر سهم مورد انتظار
درآمد: ۲۸.۸۲ میلیارد دلار در مقابل ۲۸.۹۴ میلیارد دلار مورد انتظار
کاربران فعال روزانه (DAU): 1.97 میلیارد در مقابل ۱.۹۶ میلیارد مورد انتظار
کاربران فعال ماهانه (MAU): 2.93 در مقابل ۲.۹۴ میلیارد مورد انتظار
میانگین درآمد هر کاربر (ARPU): 9.82 دلار در مقابل ۹.۸۳ دلار مورد انتظار
هرچند درآمد متا رو به کاهش است اما این شرکت توانست کاربران روزانه فیسبوک را با ۳ درصد رشد به ۱.۹۷ میلیارد نفر برساند و کاهش نگرانکننده کاربران این شبکه اجتماعی در فصلهای گذشته را برطرف کند.
متا همچنین توضیح داد که اکنون ۲.۸۸ میلیارد نفر روزانه از برنامههای شبکه اجتماعی آن مانند فیسبوک و اینستاگرام استفاده میکنند که این میزان نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.
بخش Reality Labs این شرکت که مسئول ساخت رویاهای متاورس «مارک زاکربرگ» است، ۲.۸ میلیارد دلار در این سه ماهه از دست داده است. مارک زاکربرگ اخیرا در همین رابطه گفته بود که متا و اپل در یک رقابت عمیق فلسفی برای ساخت متاورس قرار دارند.
علاوه بر این، متا با اشاره به این موضوع که تقاضای تبلیغاتی ضعیفی که در طول سه ماهه دوم تجربه کردهاند و از مشکلات اقتصادی ناشی گرفته، در سه ماهه بعدی نیز ادامه پیدا میکند و به همین دلیل برای فصل بعدی خود، پیشبینی ناامیدکنندهای ارائه کرده است.