آخرین افشاگری ها در مورد گوشی‌های پرچمدار شیائومی

همانطور که می‌دانید شرکت شیائومی قصد دارد تا پایان ماه جاری گوشی‌های پرچمدار سری Xiaomi 12 را به صورت رسمی معرفی و عرضه کند. در این راستا، در هفته‌های اخیر افشاگری‌های بسیاری حول مشخصات این گوشی‌ها صورت گرفته است و بر اساس جدیدترین آن‌ها، گوشی‌های Xiaomi 12 از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده نمی‌کنند.

طبق خبرهای پیشین، شرکت شیائومی احتمالاً پرچمداران سری Xiaomi 12 را در سه نسخه‌ی Xiaomi 12، Xiaomi 12X و Xiaomi 12 Pro و در تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) سال جاری معرفی می‌کند. اما امروز گزارشی در مورد دوربین این گوشی‌ها منتشر شد و احتمال حضور دوربین زیر صفحه نمایش (UDC) را رد کرد.

به گفته‌ی یکی از افشاگران نام‌آشنای دنیای موبایل، DigitalChatStation، پرچمداران بعدی شیائومی هم از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده نمی‌کنند و شیائومی به همان طراحی حفره‌ای برای دوربین سلفی بسنده کرده است. اما از سوی دیگر گفته‌ی می‌شود خود سنسور دوربین سلفی نسبت به نسل قبل بسیار پیشرفت کرده است و در هر سه نسخه‌ی سری Xiaomi 12 حضور خواهد داشت.

همانطور که احتمالاً مطلع هستید شرکت شیائومی روی فناوری دوربین زیر نمایشگر خود سرمایه‌گذاری بسیاری کرده و از آن برای اولین بار در گوشی MIX 4 استفاده کرد. اما این گوشی در بخش دوربین سلفی بسیار ضعیف عمل کرد و اصلاً با دوربین‌های سلفی معمولی قابل مقایسه نبود. هرچند در صورت صحت اطلاعات افشا شده، هنوز دلیل عدم حضور این فناوری در گوشی‌های Xiaomi 12 مشخص نیست، اما احتمالاً عملکرد ضعیف دوربین سلفی MIX 4 یکی از دلایل اصلی این تصمیم باشد.


از این گذشته به لطف افشاگری‌های انجام شده، هم‌اکنون بسیاری از مشخصات گوشی‌های شیائومی ۱۲ مشخص شده است. بر اساس این گزارش ها، گوشی‌های شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو از چیپست ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برند و گوشی Xiaomi 12X به چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز است. همچنین گفته می‌شود نمایشگر تمام مدل‌های سری Xiaomi 12 از نوع کم‌مصرف LTPO است و از قابلیت تطبیق نرخ نوسازی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز (Adaptive Refresh Rate) نیز پشتیبانی می‌کنند.

نظر شما در مورد عدم حضور دوربین زیر نمایشگر در نسل بعدی پرچمداران شیائومی چیست، از دید شما آیا این فناوری در یک سال آینده می‌تواند جایگزین دوربین‌های سلفی کنونی شود یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *