آموزش فعال‌سازی قابلیت دریافت فرمان ازطریق ضربه به پشت آیفون در iOS 14

پاورتل/ اپل در سیستم‌عامل iOS 14، قابلیت اجرای دستور ازطریق ضربه‌های دوتایی یا سه‌تایی به پشت آیفون را دردسترس کاربران قرار داده است.
   
هرساله، اپل قابلیت‌های جالبی به گوشی‌های آیفون ازطریق قطعات سخت‌افزاری یا ویژگی‌های نرم‌افزاری اضافه می‌کند. یکی از این ویژگی‌های جالب که با معرفی سیستم‌عامل iOS 14 دردسترس کاربران گوشی‌های آیفون قرار گرفت، قابلیت کنترل و فرمان‌دهی برای اجرای برخی کارها ازطریق زدن ضربه به پشت گوشی است. بدین‌ترتیب، کاربران می‌توانند برای برخی کارها را با زدن دو یا سه ضربه به پشت گوشی ازطریق میان‌بر تعریف‌شده اجرا کنند. درادامه، آموزش فعال‌کردن این قابلیت را آموزش می‌دهیم.

ضربه‌زدن به پشت یکی از ویژگی‌های بسیار مفید برای کاربران گوشی‌های هوشمند است. کاربران iPhone X و مدل‌های جدیدتر از آن می‌توانند با کمک این قابلیت و زدن ضربه‌ی دوتایی یا سه‌تایی به قاب پشتی گوشی، عملی ازپیش‌تعریف‌شده را اجرا کنند.

از این قابلیت برای بازکردن Notification Center یا Control Center یا Siri و… می‌توان استفاده کرد. علاوه‌براین، امکان اجرای میان‌برهای اپلیکیشن‌ها ازطریق ضربه‌زدن به پشت آیفون در iOS 14 امکان‌پذیر است.

جالب است بدانید یکی از فرمان‌های محبوبی که تاکنون برای اجرای آن از قابلیت ضربه‌زدن به پشت آیفون استفاده شده، اجرای میان‌بر اپلیکیشن Google Assistant بوده است.

برای تنظیم و فعال‌سازی قابلیت Back Tap آیفون در iOS 14، مراحل زیر را دنبال کنید. 

تنظیمات (Settings) را باز کنید و به بخش «Accessibility» بروید.

سپس، روی گزینه‌ی Touch بزنید تا منو مربوط به تنظیمات آن باز شود.

به پایین منو بروید و گزینه‌ی Back Tap را پاورتل کنید.

اکنون دو گزینه‌ی «ضربه‌ی دوتایی» و «ضربه‌ی سه‌تایی» را می‌بینید و می‌توانید هرکدام را براساس نیازتان شخصی‌سازی کنید.

یکی از دو گزینه را پاورتل کنید تا فهرستی از فعالیت‌های انجام‌پذیر را مشاهده کنید. در ابتدای فهرست، کارهای سیستمی مثل اعلان‌ها و اسکرین‌شات کردن و دستیار صوتی Siri آمده است. صفحه را بالا بکشید تا به پایین فهرست بروید و گزینه‌های دیگر نظیر AssistiveTouch و Smart Invert را مشاهده کنید.

در انتهای این فهرست بخشی مجزا به اپلیکیشن Shortcuts اختصاص داده شده است. اکنون، می‌توانید یکی از میان‌برها را پاورتل کنید تا ازطریق یکی از حالت‌های دوتایی یا سه‌تایی ضربه به پشت اجرا شود.

درنهایت و با خروج از این بخش، قابلیت دریافت فرمان ازطریق ضربه به پشت گوشی فعال شده است و می‌توانید با زدن ضربه‌های دوتایی یا سه‌تایی به پشت آیفون خود، اجرای فرمان تعریف‌شده‌ را شاهد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *