آپدیت اساسی ویندوز ۱۰ از این به بعد سالی یک بار ارایه می شود

پاورتل/ مایکروسافت به زودی به روزرسانی سنتی پاییز سیستم عامل خود را که به طور آزمایشی Windows 10 20H2 نامیده می شود، منتشر می کند. پس از آن، انتظار می رفت نسخه به روزرسانی سنتی بهار، ۲۱H1 نامیده شود. با این حال، اطلاعاتی منتشر شده که مایکروسافت اکنون با توجه به برنامه جدیدی برای به روزرسانی سیستم عامل، در حال تغییرات است. گفته می شود که آپدیت اساسی ویندوز ۱۰ از این به بعد سالی یک بار ارایه می شود.

قرار بود که پلتفرم جدید ویندوز ۱۰ ایکس در پاییز سال ۲۰۲۰ به مرحله نهایی RTM (انتشار برای تولیدکنندگان) برود و برای ویندوز ۱۰ ۲۱H1 نسخه مشابه RTM در بهار سال ۲۰۲۱ آماده می شد. با این حال، انتشار ویندوز ۱۰X به تعویق افتاد، ما این پلتفرم را تا آوریل-مه ۲۰۲۱ نخواهیم دید.

در همین راستا، مایکروسافت تصمیم گرفته است به روزرسانی بهاری ویندوز ۱۰ استاندارد را به تاریخ بعدی موکول کند. به گفته این منبع، به احتمال زیاد اصلاً “انتشار بهاری” ویندوز ۱۰ وجود نخواهد داشت. مایکروسافت سالی یک بار به جای نسخه های قبلی دو بار در سال، به به روزرسانی ویندوز ۱۰ خواهد پرداخت.

در نتیجه، نسخه به اصطلاح ۲۱H1 (مخفف نیمه اول ۲۰۲۱) از قبل تحت عنوان ۲۱H2 (نیمه دوم ۲۰۲۱) منتشر می شود. اما با همان کارکردها و نوآوری هایی که باید با انتشار بهاری ویندوز ۱۰ به دست کاربران عادی می رسید.

نتیجه نهایی به شرح زیر است. مایکروسافت اولین پیش نمایش ویندوز ۱۰X جدید را برای دستگاه های عادی در Q2 2021 منتشر می کند، ویندوز ۱۰X برای دستگاه های صفحه دوگانه بعدا ارایه می شود. در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، مایکروسافت نسخه اصلی ۲۱H1 یا ۲۱H2 را برای سیستم عامل استاندارد ویندوز ۱۰ منتشر می کند.

در ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۰، ویندوز ۱۰ ۵ ساله شد. این سیستم عامل در اواسط سال ۲۰۱۵ منتشر شد. به عنوان یک نسخه رایگان برای کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ ارائه شده است. مایکروسافت با استفاده از این ترفند امیدوار است که به سرعت تعداد کاربران فعال سیستم عامل جدید را در آن زمان به سرعت افزایش دهد و در عرض ۲-۳ سال تا ۱ میلیارد برسد اما نتیجه بزرگی نگرفت. مایکروسافت تنها در سال جاری به عدد دلخواه رسیده است.

مایکروسافت همچنین با دستیار صوتی Cortana شکست خورد. با انتقال از سیستم عامل موبایل ویندوز فون که قبلا فراموش شده بود، قرار بود به طور جدی با Apple Siri و Google Assistant رقابت کند. در حقیقت، این دستیار در سیستم عامل PC ریشه نداد، از جمله به دلیل تلاش های بسیار غیرتمندانه مایکروسافت برای تحمیل آن به کاربران ، به عنوان مثال ، با افزودن کورتانا به نوار جستجوی منوی استارت.

اما با مرورگر Edge، همه چیز خیلی بد نیست. پس از تغییر به موتور Chromium، این موتور واقعا محبوبیت پیدا کرد، البته به آرامی.

با بروزرسانی های ویندوز ۱۰ همه چیز نیز به نوعی خوب نیست. به عنوان نمونه ای از بروزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ هنوز هم تازه است. توزیع آن به دلیل اشکالات زیاد و مشکلاتی که ایجاد کرده بود باید متوقف شود. اردیبهشت امسال هم نیز به هیچ وجه پیش نرفت. به طور کلی، مایکروسافت قصد دارد استراتژی خود را تغییر دهد و ویندوز ۱۰ را نه دو بار در سال، بلکه فقط یک بار به روز کند. امید است که چنین به روزرسانی هایی با آزمایش دقیق تری انجام شود و مشکلات ناشی از نصب آنها کاهش یابد.

شما از آن دسته کاربران هستید که آپدیت ویندوز را قطع می کنند یا از آن دسته که به دنبال آن هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *